Dustin van den Horn
eigenaar
Enerzijds heb ik gezien hoe lastig ondernemers het soms vinden om om te gaan met de administratieve verplichtingen die komen kijken bij het ondernemen. De frustratie omdat je er niet omheen kan. Die energie zou gericht moeten worden op dat waarom de ondernemer is gaan ondernemen. Zij volgen hun passie en ik de mijne. Daarnaast wil ik (zeker voor de zzp’ers) persoonlijk en benaderbaar zijn als boekhouder. Natuurlijk zegt iedereen dat, echter nog vaak genoeg lopen zzp’ers tegen het probleem aan dat ze door administratiekantoren als nummertje behandeld worden of als een last omdat ze te klein zijn. Zij moeten vaak in hun eentje maar ondervinden hoe het werkt en kunnen daarbij alle hulp (gevraagd en ongevraagd) gebruiken. Automatisering, in de cloud werken gaat steeds verder, dat betekent dat de focus van administratiekantoren steeds meer verschuift. Het verwerken van administratie of btw-aangiftes doe je straks met 1 druk op de knop dus dien je je op een andere manier te onderscheiden. Ik zie dat onderscheid in advies geven, inzicht creëren door relevante stuurinformatie enzovoorts. Ook zal dit gevolgen hebben voor de regeldruk van de Belastingdienst, misschien verandert de bewaarplicht wel? Dat betekent voor mij eerlijk zijn naar mijn klant, ook als dat een eenmalige ondersteuning betekent om ontheffing van de administratieve verplichtingen aan te vragen. Ik wil dat mijn klant zich kan richten op het vervullen van zijn passie en vrijer kan ondernemen omdat ik de noodzakelijke cijfermatige processen en regels van de klant overneem.