Wijzigingen aan voorwaarden en privacyverklaring

Vanwege de uitbreiding van onze diensten, hebben we onze algemene voorwaarden en privacyverklaring gewijzigd.

Algemene voorwaarden #

Per 6 januari 2022 wijzigen onze algemene voorwaarden. In de nieuwe voorwaarden omschrijven we onder andere nieuwe dienstverlening via financiële partners, hierover vertellen we je binnenkort graag meer. Je kunt altijd zelf kiezen of je wel of niet van deze nieuwe diensten gebruik wilt maken. Lees hier de nieuwe voorwaarden. Een beknopte samenvatting van de wijzigingen:

  • We omschrijven extra diensten die we aanbieden samen met financiële partners. Met deze partners sluit je een eigen overeenkomst af;
  • Voor sommige diensten verzamelen we extra informatie, zoals een SBI code, de Ultimate Beneficial Owners van je bedrijf en een omschrijving van je bedrijfsactiviteiten. Deze informatie moet altijd kloppen;
  • Naast onze maandelijkse abonnementen, brengen we voor nieuwe diensten ook kosten in rekening voor transacties. Deze kosten houden we in op uitbetalingen;
  • We hebben vanaf nu het recht om openstaande facturen te verrekenen met bedragen die je nog van ons tegoed hebt;
  • We hebben nu het recht om je overeenkomst met Moneybird eenzijdig op te zeggen. De opzegtermijn is dan 2 maanden;
  • Je mag nu alleen een account aanmaken als je eigenaar of wettelijk vertegenwoordiger van het bedrijf bent.

Wil je alle wijzigingen in detail bekijken? Bekijk de uitgebreide vergelijking tussen de oude en de nieuwe voorwaarden.

Privacyverklaring #

We hebben ook onze privacyverklaring een kleine update gegeven. De voornaamste wijzigingen hebben te maken met de samenwerking met financiële partners. Daarnaast is het EU Privacy Shield vervangen door Standard Contractual Clauses indien onze partners zich buiten de EU bevinden.

Wat als ik het niet eens ben met de wijzigingen? #

We hebben het recht om onze voorwaarden en privacyverklaring te wijzigen. Zoals we beloven in onze voorwaarden, kondigen we wijzigingen altijd ruim van tevoren aan. De wijzigingen zullen daarom voor bestaande klanten ingaan per 1 februari 2022. Ben je het niet eens met de wijzigingen? Zorg er dan voor dat je voor 1 februari 2022 je account bij ons opzegt. Als je na deze datum nog gebruik maakt van Moneybird, ga je automatisch akkoord met de nieuwe voorwaarden en privacyverklaring.

Met vragen kun je altijd contact opnemen met support@moneybird.com.

Verder lezen?

Misschien vind je dit ook interessant.