Offline reclame campagne gestart

Vandaag is onze offline reclame campagne van start gegaan. Naast de intensieve marketing die we via Google Adwords en onze affiliates doen, leek het ons tijd om onze doelgroep eens op een andere manier te benaderen. Online factureren is misschien een kleine stap voor mensen die al op internet zoeken naar een factuurprogramma, maar voor veel startende ondernemers zal de mogelijkheid hiervoor onbekend zijn. Daarom leek het ons goed om offline reclame te gaan maken.

We hebben besloten om een reclame kaart te ontwerpen en deze naar een selecte hoeveelheid starters te sturen. Een belangrijke eis was ook dat we graag intensief willen monitoren wat de effecten van de campagne zijn. Enkele weken geleden was het ontwerp van de postkaart al afgerond.

Postkaart: eenvoudig facturen versturen

We hebben gekozen voor een simpele kaart die feitelijke informatie over Moneybird weergeeft. Natuurlijk hebben we overwogen om een incentive op te nemen, zoals een extra korting, maar dit hebben we in deze eerste kaart achterwege gelaten.

Begin deze week kwamen de kaarten binnen vanaf de drukker. Het resultaat is heel mooi geworden: een heldere, strakke kaart!

Postkaart van de drukker: eenvoudig facturen versturen

Voor de geadresseerden hebben we een adreslijst van de Kamer van Koophandel gekocht: bedrijven gestart in de laatste maand, in bepaalde branches en in Oost Nederland. De selectie gaf ons ongeveer 300 bedrijven: een mooie hoeveelheid om het effect van de campagne te meten. Na een ochtend stickeren waren de kaarten klaar voor gebruik.

Het meten van de campagne doen we via de URL tagging feature van Google Analytics. We werden op de mogelijkheden hiervan gewezen door GoalGorilla, onze SEO/Adwords partner. Zodra mensen binnenkomen via de URL op de kaart (hiervoor gebruiken we een apart subdomein) zien we dat los in Google Analytics, zo kunnen we simpel de conversie van de kaarten meten.

De postkaarten worden gestempeld

De laatste stap in de offline campagne was het versturen van de kaarten. Na wat twijfelen tussen TNT Post en Select Mail, hebben we besloten te beginnen met TNT Post. Helaas moesten we in het TNT Business Center alsnog alle kaarten van een stempel voorzien, iets waarvan we gehoopt hadden dat het automatisch zou gaan. Uiteindelijk zijn de kaarten op de bus gegaan. Misschien heb jij er morgen ook wel één in de brievenbus?

Deel dit artikel op je favoriete social netwerk