Moneybird gaat over op SEPA

Update: het automatisch omzetten van rekeningnummers naar IBAN is niet meer beschikbaar.

Over een aantal weken is het zover, Nederland gaat op 1 februari 2014 over op SEPA. In je Moneybird account zul je een paar kleine aanpassingen moeten maken, zodat je klaar bent voor de toekomst. Vanaf vandaag is er in Moneybird de mogelijkheid om rekeningnummers makkelijk om te zetten naar IBAN.

IBAN op je facturen

Eén van de belangrijkste zaken is dat je je IBAN op de facturen moet vermelden, zodat je klanten de factuur ook kunnen gaan betalen. Via Account -> Instellingen-> Profielen kun je bepalen wat er op je facturen moet komen te staan. Bij Bedrijfsinformatie kun je je rekeningnummer omzetten naar IBAN. Vervolgens kun je in de layout editor aangeven waar het IBAN precies op de factuur weergegeven moet worden. In dit help artikel vind je hier een eenvoudige uitleg over.

IBAN bij Bedrijfsinformatie

IBAN van je klanten

In Moneybird kun je via het tabblad Contacten het rekeningnummer van je contacten opslaan. Je kunt het rekeningnummer van een contact met een muisklik omzetten naar het bijbehorende IBAN.

IBAN bij Contacten

De betaling van je Moneybird Onbeperkt of Plus account

Als je een Moneybird Onbeperkt of Plus account hebt, kun je de abonnementskosten betalen via automatische incasso van je bankrekening of automatische afschrijvingen van je creditcard. Als je hebt gekozen voor automatische incasso van je bankrekening hebben we je IBAN nodig. Voor bestaande klanten hebben we het rekeningnummer al automatisch omgezet naar IBAN, je kunt het IBAN controleren via Account -> Pakket & betalingen.

Als je een nieuwe klant bent of je wilt je rekeningnummer veranderen, dan zul je je IBAN moeten invullen. Hier hebben we ook de mogelijkheid gemaakt om je rekeningnummer met een muisklik om te zetten naar IBAN.

IBAN bij Pakket & betalingen

Deel dit artikel op je favoriete social netwerk