Voor elke gebruiker een persoonlijk gebruikersaccount

Om Moneybird te kunnen gebruiken, heb je een persoonlijk gebruikersaccount nodig. Hierin staat je e-mailadres en een wachtwoord opgeslagen. Een gebruikersaccount geeft je toegang tot één of meerdere administraties. Als je bent ingelogd kun je dus meerdere administraties benaderen. 

Zorg ervoor dat je gebruikersaccount altijd persoonlijk is. Jij bent de enige persoon die het wachtwoord mag weten. Koppel dus ook je persoonlijke e-mailadres aan het account, bijvoorbeeld voornaam@bedrijf.nl. Als je info@bedrijf.nl of administratie@bedrijf.nl gebruikt, kan dat later verwarring opleveren. 

Wijzigt je e-mailadres of vertrek je bij de organisatie waarvoor je een gebruikersaccount hebt bij Moneybird? Draag dan je account over door samen met je opvolger het e-mailadres (en het wachtwoord!) van je account te wijzigen. 

Rechten voor extra gebruikers

Wanneer je een extra gebruiker toevoegt aan jouw administratie, kun je kiezen welke rechten je deze gebruiker geeft. Je kunt ook instellen tot welke tabbladen deze gebruiker toegang krijgt.

Als je een gebruiker aanmaakt met de rechten van ‘Eigenaar’, dan heeft deze gebruiker ook de mogelijkheid om het pakket en gegevens aan te passen via Instellingen > Abonnement of om gebruikers toe te voegen via Instellingen > Gebruikers.

Geef je de rechten van 'Medewerker' of 'Boekhouder', dan heeft deze gebruiker alle functionaliteiten, behalve de mogelijkheid om het pakket of gegevens aan te passen of om gebruikers toe te voegen. Geef je toegang tot bepaalde tabbladen, dan ziet deze gebruiker alleen de informatie op die tabbladen en de daarbij behorende rapporten.

De video is opgenomen met de oude navigatie en komt niet geheel overeen met de werkelijkheid. Nieuwe video’s volgen!

Meerdere administraties onder één gebruikersaccount

Als je meerdere administraties onder één gebruikersaccount hangt, dan kun je switchen tussen de administraties zonder dat je opnieuw hoeft in te loggen.

Om een bestaande administratie toe te voegen aan je gebruikersaccount, moet je door een eigenaar van die administratie uitgenodigd worden op het persoonlijke e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen. Na het accepteren van de uitnodiging zal de administratie zichtbaar worden.

Wil je een nieuwe lege administratie aanmaken in jouw gebruikersaccount, dan kan dat door linksboven op je administratienaam te klikken en vervolgens op 'Nieuwe administratie'.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren