Hoe wil jij je boekhouding doen, snel of veilig?

Bedrijven zetten steeds vaker hun facturen klaar in jouw account binnen een beveiligde omgeving. Als je deze facturen in wilt boeken in je boekhoudpakket, moet je eerst inloggen in deze portals en de facturen daar downloaden. Op zich geen groot probleem, maar als je elke maand niet één maar tientallen portals langs moet om al je facturen te verzamelen, is het een tijdrovende klus.

Het klinkt als een uitkomst dat er nu diensten bestaan die automatisch al deze facturen voor je verzamelen. Je geeft deze dienst je inloggegevens van de portals en de rest gaat bijna vanzelf. Al je facturen worden automatisch voor je verzameld, je hoeft ze alleen nog maar in je boekhoudpakket te verwerken. Wij begrijpen het goed als onze klanten hier gebruik van zouden willen maken, maar aan een samenwerking met deze partijen hebben wij nog geen gehoor gegeven.

Om misbruik te voorkomen, raden wij al onze gebruikers af, inloggegevens te delen. Zodra andere partijen namelijk toegang hebben tot je inloggegevens en dus tot jouw account, is het voor jou als gebruiker niet langer te overzien waar deze gegevens voor gebruikt worden. Mocht je toch van deze diensten gebruik willen maken, lees dan altijd eerst de algemene voorwaarden en het privacy statement van deze aanbieders goed door, zodat je zeker weet dat je inloggegevens en persoonlijke informatie veilig zijn.

Wij werken zelf momenteel aan een andere oplossing om het boekhouden sneller en efficiënter te maken. Dit is Simplerinvoicing, wat conform de nationale en Europese facturatie regelgeving en de hoogste normen voor online beveiliging werkt. Op onze pagina over SimplerInvoicing kun je meer informatie vinden.

Deel dit artikel op je favoriete social netwerk