[Case studie] Hoe Moneybird de factureringstijd van de Palm Solutions halveert

Andrea de Palm van de Palm Solutions en Support, schrijft over hoe ze Moneybird gebruikt in haar dagelijks werk als adviseur.

Een factuur berekenen, opmaken in Word®, controleren, finaliseren, opslaan als PDF-bestand, envelop afdrukken, urenoverzicht genereren en afdrukken, hollen naar de brievenbus… Een wekelijks terugkerend, tijdrovend gedoe. Ik ben computervaardig als geen ander en heb overal sjablonen en macro’s voor, maar desalniettemin was ik toch wekelijks zeker een uur kwijt aan mijn facturering.

De heren van Moneybird waren zo attent me op Twitter te wijzen op hun dienst, toen ik weer een 140-karakter tellende klaagzang “in de groep gooide”. Ik bekeek de link die ze me stuurden en was meteen om: per 1 februari gaat de facturering van De Palm Solutions & Support via Moneybird. In plaats van een uur ben ik tegenwoordig nog maar een kwartiertje van mijn tijd kwijt aan facturering.

Als DIV Adviseur streef ik naar een zo veel mogelijk papierloos, mobiel kantoor (“practice what you preach”, nietwaar?). De dienstverlening van Moneybird past daar uitstekend bij. Omdat mijn werkzaamheden (DIV ondersteuning, advies, training en coaching) regelmatig op de klantlocatie moeten worden uitgevoerd en daar het grootste deel van mijn tijd in gaat zitten, schiet de bedrijfsvoering er wel eens bij in. Dankzij toepassingen als Moneybird kan ik op elke locatie mijn administratie doen. Efficiënt en bevrijdend!

Ik ben zo iemand die graag alle functies van een toepassing gebruikt. Omdat ik regelmatig voor (lokale) overheden werk, maak ik gebruik van zowel de e-mailverzending als de postverzending. Mijn klanten vinden het prettig naast een digitaal exemplaar ook een papieren “origineel” te ontvangen. In veel gevallen geeft de regelgeving dit aan. Ik vind het ideaal dat ik naar de verzending van mijn facturen geen omkijken meer heb! Nooit meer rennen naar de brievenbus op zondagavond om op tijd te zijn voor de laatste lichting, zodat de factuur op maandag bij de klant ligt. Als ik mijn facturen via Moneybird door TNT Post laat verzenden, kan ik ervan uitgaan dat het goed komt en ben goedkoper uit bovendien.

Dankzij een traag betalende klant heeft het even geduurd, voor ik een betaling mocht registreren – één klik en de status van de factuur is zichtbaar veranderd. Makkelijker kan haast niet. Zodra ik inlog op mijn eigen beveiligde omgeving zie ik in één oogopslag de status van mijn facturen!

De site van Moneybird is overzichtelijk en de interface intuïtief. De automatische berekening maakt het berekenen van facturen wel erg gemakkelijk! Omdat Moneybird de mogelijkheid biedt zelf de tekst van elke factuur aan te passen en bedrijfsgegevens en –logo op te nemen, blijft je eigen (bedrijfs)stijl gewaarborgd. De eigen beveiligde omgeving wekt vertrouwen en de heren van Moneybird laten merken de wensen en mening van hun klanten op prijs te stellen. Er wordt snel en inhoudelijk gereageerd op feedback en, belangrijker nog, er wordt wat mee gedaan! Moneybird neemt zijn klanten duidelijk serieus.

Mijn enige “bezwaar” is dat er nog geen “bijpassende” administratieprogramma en urenregistratie is! Ik zou me meteen aanmelden - de dienstverlening van Moneybird is uitstekend en de (geringe) kosten meer dan waard!

Deel dit artikel op je favoriete social netwerk