Product updates Moneybird juli en augustus

Ook in de zomermaanden is hard gewerkt aan Moneybird. De volgende punten zijn afgelopen maanden verbeterd:

Verbeteringen inkomende e-mails

Er zijn verbeteringen doorgevoerd in het doorsturen van de facturen naar het tabblad Inkomend van het account. Door deze verbeteringen worden de mails sneller verwerkt en is het minder foutgevoelig.

Verbetering inkomende e-mails

Daarnaast zullen facturen die per e-mail binnen komen en verkeerde bijlagen bevatten, nu alsnog toegevoegd worden met een melding dat een bijlage niet opgeslagen kon worden.

Selecteren huisstijl bij nieuwe facturen en offertes

Voorheen werd bij het aanmaken van een nieuwe factuur of offerte, via een pijltje naar beneden de keuze voor de huisstijl gegeven. Omdat dit niet duidelijk was voor de gebruiker, wordt nu bij het aanmaken van een nieuwe factuur of offerte altijd de standaard huisstijl gekozen. Wil je een andere huisstijl gebruiken, dan kun je deze in de concept factuur/offerte aanpassen via de 'Wijzig huisstijl' knop in de blauwe balk. Je ziet direct voorbeelden van jouw huisstijlen, waardoor het selecteren van de juiste huisstijl eenvoudiger is.

iDEAL en SEPA beide activeren in de workflow

Vanaf heden is het mogelijk om in dezelfde stap in een workflow zowel betaling via SEPA, als betaling via iDEAL (Mollie) te activeren. Er zal alleen een incasso uitgevoerd worden als de factuur nog open staat. Online betalen via iDEAL is niet mogelijk als de factuur reeds de status ‘In betaling’ heeft.

Export van grootboekkaarten

In onze ogen was het exporteren van alle grootboekkaarten een overbodige functionaliteit, omdat alles digitaal ingezien kan worden. Dat is ook de reden dat we dit in eerste instantie niet aan het nieuwe Moneybird toegevoegd hebben. Van veel boekhouders hebben we begrepen dat deze functionaliteit toch echt nog steeds gewenst is, daarom hebben we besloten dit weer terug te brengen in de applicatie. Je kunt de export maken via Rapporten > Exporteer boekhouding.

Grootboekkaarten exporteren

Inzicht in verwijderde betalingen in de geschiedenis bij een factuur

Nadat een betaling bij een factuur verwijderd is, is dit bij de factuur in de geschiedenis terug te zien. Hierdoor kan altijd terug gevonden worden dat er ooit een betaling bestaan heeft en door wie deze verwijderd is.

Deel dit artikel op je favoriete social netwerk