Terugblik op 2010

In 2010 heeft Moneybird een ongekende groei meegemaakt, we zijn ruim 2,5 keer zo groot geworden. Dat gaf veel uitdagingen, maar zeker ook veel mooie momenten. Een mooi moment om terug te kijken!

Ons bedrijf in 2010

Binnen een jaar 2,5 keer zo groot worden kan betekenen dat er veel verandert in een bedrijf. Gelukkig is er bij Moneybird veel hetzelfde gebleven. We werken nog steeds met een team van drie man aan ons product. Naast het ontwikkelen van nieuwe features handelen we alle ondersteuning persoonlijk af. In 2010 introduceerden we zelfs telefonische ondersteuning, iets dat we nog steeds met veel plezier doen door het prettige persoonlijke contact met onze klanten.

Sociale media waren ook weer belangrijk in 2010 voor ons bedrijf. Naast onze actieve aanwezigheid op Twitter kun je Moneybird ook vinden op LinkedIn en Facebook. Het magazine Sprout schreef in mei over Moneybird: Twitter als helpdesk voor je startup.

In dezelfde maand kwam een portret van Starthub uit over Moneybird. Dit geeft een goed beeld van onze dagelijkse werkzaamheden binnen onze startup. Eind 2009 waren we volgens TheNextWeb nog een high potential startup voor 2010, in 2010 waren we startup van de week en deden we meer aan “de Dutch Startup Awards”. Naar aanleiding van deze laatste awards verscheen op Emerce ook een artikel over de interesse van investeerders voor ons bedrijf en de manier waarop we daar mee omgaan.

Ons product in 2010

Naast een groei in ons bedrijf, hebben we ook veel mooie dingen aan ons product kunnen verbeteren. Zo zagen in 2010 de offertes in Moneybird het levenslicht en kun je voortaan mobiel facturen versturen vanaf je iPhone met onze iPhone app. Aan het einde van het jaar kregen de inkomende facturen een opfrisbeurt en introduceerden we de huisstijl editor waarmee je facturen kunt opmaken naar wens.

Facturering vanaf je mobiel

Maar we beperkten ons niet tot grote updates, ook de vele kleine updates waren de moeite waard. Snelle controle van een BTW nummer, contacten zoeken in het KVK register, contacten importeren en verbeteringen aan de nummering van facturen staan op de lijst van kleine verbeteringen. En vaak dankzij de overvloed aan feedback van onze gebruikers, want dat blijft een geweldige bron aan informatie.

Op naar 2011!

In 2010 hebben we onze klanten weer beter leren kennen. We weten nu dat jullie graag op maandag facturen versturen en absoluut niet houden van het versturen van herinneringen. Daar gaan we jullie komend jaar bij helpen! Maar ook de administratie blijkt een heikel punt te zijn bij veel ondernemers. De doelstelling van Moneybird voor 2011 is daarom: "het beste administratiepakket op de Nederlandse markt voor kleine ondernemers zijn!" Inzicht in je bedrijf is belangrijk, daar gaan we bij helpen.

Op de hoogte blijven? Volg ons op Twitter en abonneer je op onze weblog. Wij wensen iedereen veel voorspoed met hun onderneming in 2011

Deel dit artikel op je favoriete social netwerk