Content
Content website
Onze website bestaat uit verschillende horizontale componenten waarin we zoveel mogelijk onze kernwaarden, innovatief, snel, harmonieus en zorgeloos terugkomen. Ook bij het opbouwen van de pagina's komen onze kernwaarden terug. Hieronder een korte toelichting. Voor blogs en artikelen geldt dat het onderwerp moet passen bij onze waarden en de pagina opbouw losgelaten mag worden.

Homepage
Bovenaan de homepage en subpagina's ligt de focus op onze waarden innovatief en snel. Het uitdragen van Moneybird als innovatief bedrijf vinden we erg belangrijk. Toch blijven we een nuchter Twents bedrijf en vinden een eerlijk en transparant verhaal bijna net zo belangrijk. Daarom krijgen de waarden harmonieus en zorgeloos wanneer gebruikers scrollen steeds meer focus. Dit doen we door ondernemers aan het woord te laten of middels blogs een inkijkje te geven bij Moneybird.



Subpages
Subpages hebben gedurende de pagina iets minder focus op innovatief en snel. We vertellen op deze pagina's nog meer verhalen waardoor het harmonieuze en zorgeloze de boventoon voert.
Tone of voice
We vinden het erg belangrijk dat iedereen begrijpt wat we schrijven. Het doen van je boekhouding is al ingewikkeld genoeg. Daarom hebben we een aantal richtlijnen opgesteld voor onze content.

Algemene richtlijnen
- Geen 'u' maar 'je/jij'
- Taalniveau B1 wat staat voor eenvoudig Nederlands
- Zo makkelijk mogelijk scanbaar waar mogelijk door:
- Korte koppen
- Korte alinea's
- Geen teksten volledig in KAPITALEN, dat leest niet prettig - Geen Engels
Verder schrijven we feitelijk, informeel, informerend, enthousiast met een tikkeltje humor en waar mogelijk zonder vakjargon. Daarnaast geven we veel tips om gebruikers te ontzorgen.
Alle content die we produceren moet toegevoegde waarde hebben en volledig zijn. Na het lezen van onze content ben je volledig geïnformeerd, hoef je niet terug naar Google en weet je wat de informatie voor jou in de praktijk betekent.
We maken zo veel mogelijk gebruik van de kennis van collega's én Moneybird adviseurs om meerwaarde te leveren.



Social media
- Gerichte aanpak per kanaal (social media differentiatie)
- Korte alinea's zodat het makkelijk te scannen is
- Eerste zin gelijk tot de kern