De werkwijze voor wanneer een SEPA incasso gestorneerd wordt, is de volgende: 1. De banktransactie van de uitbetaling van de SEPA incasso-batch wordt automatisch gekoppeld aan de gehele batch. Hiermee krijgen alle facturen in de batch de status 'Betaald'. 2. Voor de factuur waarvan de incasso gestorneerd is, heb je een aparte afschrijving op je bankrekening. De banktransactie van die afschrijving wordt automatisch gekoppeld aan de betreffende factuur. De factuur komt zo weer open te staan. 3. Via het tabblad 'Facturen' > 'Incasso-opdrachten' kun je desgewenst een nieuwe SEPA incasso-batch aanmaken.
Als je voor de factuur geen automatische incasso-batch aan kunt maken, dan heb je in je workflow waarschijnlijk aangegeven dat er bij een herinnering geen automatische incasso gedaan wordt. Dit kun je nakijken via Tandwiel > Administratie-instellingen > Workflows
. De tweede, derde en vierde stap gaan over de herinneringen.
Wellicht interessant voor jou om te weten is dat we tegenwoordig ook zelf een betaaloplossing aanbieden: Moneybird Online Betaalmethoden. Met Moneybird Online Betaalmethoden kun je vergelijkbare betaalmethoden aanbieden aan je klanten. Het verschil met Mollie is dat Moneybird Online Betaalmethoden helemaal in Moneybird is geïntegreerd. Het is dus niet nodig om een externe koppeling te maken. Moneybird Online Betaalmethoden biedt ook automatische incasso aan en je incasso's worden automatisch verwerkt. Meer informatie over Moneybird Online Betaalmethoden vind je op Moneybird Online Betaalmethoden.