Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Aanmelden voor Simplerinvoicing

Om gebruik te kunnen maken van Simplerinvoicing, dien je een aantal gegevens te verfieren. Als je deze stappen doorlopen hebt, kun je facturen versturen en ontvangen via Simplerinvoicing.

Hoe werkt het aanmelden bij Simplerinvoicing in Moneybird?

Om gebruik te kunnen maken van Simplerinvoicing, dienen er enkele gegevens uit jouw administratie geverifieerd te zijn. Dit moet door de eigenaar van de administratie gedaan worden. Ga naar Tandwiel > Accountbeheer > Vertrouwen en verificatie. Je komt in een scherm dat er zo uit ziet:

Verficaties

Stap 1: Verifiëren van gegevens

Om Simplerinvoicing te kunnen gebruiken, moet je het E-mailadres, Bankrekeningnummer, KvK en btw-nummer geverifieerd hebben. Iedere verificatie heeft zijn eigen stappen die worden uitgelegd in de achterliggende schermen.

Na het verifiëren van je gegevens, zal het scherm ‘Vertrouwen en verificatie’ er als volgt uitzien:

Verficaties afgerond

Stap 2: Simplerinvoicing activeren

Als je alle gegevens geverifieerd hebt, kun je echt met Simplerinvoicing aan de slag. Via Tandwiel > Instellingen > Simplerinvoicing & UBL kun je je aanmelden door de schuifknop bij 'Simplerinvoicing' op 'aan' te zetten.

Aanmelden Simplerinvoicing

Vervolgens kun je Simplerinvoicing activeren door op de knop 'Activeer Simplerinvoicing' te klikken. Je wordt nu automatisch aangemeld bij het PEPPOL netwerk.

Activeren Simplerinvoicing

Daarna ziet het scherm Tandwiel > Instellingen > Simplerinvoicing & UBL er als volgt uit. Je bent nu succesvol aangemeld en kunt starten met het verzenden en ontvangen van facturen via Simplerinvoicing!

Succesvol aangemeld voor Simplerinvoicing

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 466 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.5 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Werkt fantastisch

Alle functies die ik nodig heb zitten erin. Was aan het begin even wennen aan de categorieën (i.p.v. grootboekrekeningen), maar dat had waarschijnlijk te maken met mijn eerdere ervaring met traditionele boekhoudprogramma's. Bankkoppeling werkt goed (bij mijn bank staat het zelfs binnen een seconde in de lijst). Wordt ook continu doorontwikkeld, wat een goed teken is; zo is bijvoorbeeld nu digitale BTW-aangifte mogelijk geworden. Exporteren werkt makkelijk (soms toch handig om in Excel alles na te kijken). Handleidingen zijn duidelijk. En altijd goed dat er APIs beschikbaar zijn om alles mee te doen wat je wilt. Heb nog niks gevonden wat ik nodig heb maar niet kan. Voor de prijs is het een perfecte prijs-/kwaliteitsverhouding. Klein verbeterpunt zou nog kunnen zijn het slimmer matchen van banktransacties. Vaak herkent Moneybird die niet direct, maar wellicht dat dat beter gaat zodra ik handmatige regels instel.

buitengewoon goed

Aanrader om mee te werken, erg gemakkelijk in gebruik, voor ontwikkelaars is er een API deze is is super handig en compleet. Ook niet onbelangrijk, geen verborgen kosten.