Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Automatische incasso via Moneybird Payments

Let op: het vragen van een incassomachtiging is via Moneybird alleen mogelijk als je Moneybird Payments gebruikt. Heb je nog geen toegang tot Moneybird Payments? Dan kun je hier lezen hoe je je kunt aanmelden. Mocht je SEPA incasso via je bank willen blijven gebruiken dan kun je er hier meer over lezen

Factureer je regelmatig aan dezelfde klant, bijvoorbeeld via een periodieke factuur of een abonnement? Dan moet je je klant eenmalig vragen om een incassomachtiging te geven. In het tabblad Contacten kun je via Extra > Incassomachtiging een mail opstellen richting je klant om een mandaatverzoek te doen. Via een iDeal betaling of door het invullen van een IBAN, kan je klant de machtiging afgeven. In de toekomst kun je dan incasseren door middel van automatische incasso. Het is voor Moneybird Payments niet mogelijk om handmatig een mandaat te versturen.

Incasso machtiging

Via Tandwiel > Administratie-instellingen > Workflows kun je in de workflow aangeven of de factuur automatisch geïncasseerd moet worden. Het incasseren gaat automatisch en je hoeft dus zelf geen incasso-opdracht aan te maken, zoals bij SEPA-incasso via een bank wel het geval is.

Uitbetaling van jouw facturen

Wanneer je een factuur hebt verstuurd en automatisch incasseert met Moneybird Payments, incasseert Moneybird na twee dagen na het versturen van de factuur. We geven jouw klant daarmee de tijd om de factuur te bekijken en te zorgen dat er voldoende geld op de rekening staat. Met deze twee dagen wachttijd volgen we de richtlijnen van de Nederlandse Betaalvereniging. Na de incasso is het geld tien dagen onderweg naar je Moneybird Payments rekening. In deze periode wachten wij af of de incasso definitief slaagt of dat er storneringen zijn. Tien dagen nadat een incasso-opdracht is uitgevoerd, is het geld beschikbaar bij het saldo van jouw Moneybird Payments rekening.

Het geld dat beschikbaar is op de Moneybird Payments rekening wordt de eerstvolgende werkdag aan je uitbetaald. Er zal dan in het tabblad Bank een afschrijving te zien zijn in je Moneybird Payments account en een bijschrijving op je eigen bankrekening. Deze betalingen worden beiden automatisch door ons gekoppeld aan de categorie ‘Kruisposten’ om ze tegen elkaar weg te boeken.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 655 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.4 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Simpel en overzichtelijk en moeiteloos

Dit boekhoudprogramma is ondernemersvriendelijk, eenvoudig en kost weinig tijd en moeite. Super tevreden, ook over de aangeboden Webinars en supportafdeling !

Ideale ap

Zorg dat je boekhouster de zelfde app heeft.