Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Inkomende facturen, bonnetjes en documenten in je administratie

Tijdens het ondernemen kun je veel documenten ontvangen. Vaak zijn deze documenten belangrijk voor de administratie van je bedrijf. Voorbeelden van dit soort documenten zijn:

  1. Inkoopfacturen: afkomstig van je leveranciers en partners
  2. Bonnetjes: afkomstig van aankopen die je gedaan hebt met je betaalpas of contant
  3. Brieven van de Belastingdienst: informatie over de aangifte die je moet doen
  4. Contracten en verzekeringspolissen: handig om op een rijtje te hebben
  5. Loonaangiftes en loonstroken: handig voor de loonkosten in je administratie

Door de documenten gelijk goed op te slaan in je administratie raak je ze niet meer kwijt.

Maak ook je administratie compleet

Probeer gratis

Inkomend in Moneybird

Moneybird heeft een speciale functie voor inkomende documenten. Hierin kun je verschillende soorten documenten opslaan. Het toevoegen van inkomende documenten kan op verschillende manieren:

  • Je kunt documenten uploaden via de webapplicatie
  • Documenten die je per e-mail ontvangt, kun je doorsturen naar het speciale Moneybird e-mailadres. Moneybird zal de bijlagen automatisch opslaan.
  • Via onze mobiele applicaties kun je documenten toevoegen en foto's maken van bijvoorbeeld bonnetjes.

Inkomende documenten toevoegen in Moneybird

Na het toevoegen van een document verwerk je het document. Zo boek je een inkoopfactuur of bonnetje in voor je boekhouding, daarmee zullen de kosten automatisch op je resultatenrekening en btw aangifte komen te staan. Door de handige formulieren en automatische suggesties gaat het overnemen van informatie heel snel.

Inkomende documenten verwerken in Moneybird

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 530 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.4 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Ik ontdek steeds meer

Heel fijn programma, ik ben al jaren zzp-er maar begin het boekhouden nu ook echt leuk te vinden! ben nu een jaar lid en ontdek steeds meer fijne functies!

Prima tool voor startende ondernemers

Werken met MoneyBird is erg geschikt voor ondernemers die net hun business hebben opgezet en eenvoudig hun boekhouding op orde willen hebben: facturen versturen, facturen ontvangen, koppeling met de bank en heldere rapportages maken MoneyBird erg gebruiksvriendelijk en toegankelijk. Het is ook een slimme tool; als je een bonnetje gescand hebt, herkent MoneyBird dat het een bonnetje is; als de scan scherp is en als je vaker vergelijkbare bonnen verwerkt, herkent MoneyBird van welk bedrijf de bon is en neemt het datum, bedrag, btw en factuurnummer netjes over. Dat is waar een beginnende ondernemer wat aan heeft.