Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Datumtags op je periodieke facturen

Een tag in Moneybird maakt het mogelijk om variabele informatie aan je teksten toe te toevoegen. Op het moment van verzenden zal de tag worden vervangen door een specifieke waarde. Een tag herken je aan zijn accolades, bijvoorbeeld: {document.invoice_id}

Op periodieke facturen wil je vaak de periode waarvoor de factuur geldt vermelden, bijvoorbeeld: Abonnement Moneybird van 1 april 2021 tot 1 mei 2021. Via tags kun je aan een factuurregel de gewenste datums toevoegen. LET OP: De tags werken alleen op de factuurregels en niet op andere plekken op de factuur.

Accepteer cookies om deze Youtube video te kunnen bekijken

Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring

1) {date.x}

Via een {date.x} tag kun je de datum genereren van de factuur en toevoegen aan de tekst. De x kun je vervangen door meerdere mogelijke onderdelen van de huidige datum:

Tag Omschrijving Voorbeeld
{date.day} Dag 1
{date.week} Week 26
{date.month} Maand maart
{date.quarter} Kwartaal 1
{date.year} Jaar 2021

De datum waarop de factuur gegenereerd wordt, kun je dus als volgt weergeven: Abonnement Moneybird {date.day} {date.month} {date.year} → Abonnement Moneybird 1 maart 2021

Wil je een weeknummer weergeven op je periodieke facturen, dan kun je dit weergeven als: Abonnement week {date.week} {date.year} → Abonnement week 26 2021 (De week loopt van maandag t/m zondag)

2) {date.x + y}

In sommige gevallen zul je niet de datum van genereren willen weergeven, maar ligt de ingangsdatum van een abonnement een maand eerder of later. Ook wil je soms weergeven dat een abonnement tot een bepaalde datum loopt. Hiervoor kun je een berekening toevoegen aan de tag door een getal op te tellen bij de datum.

Tag Huidige datum Resultaat
{date.day+1} 1 januari 2021 2
{date.month+1} 1 maart 2021 april
{date.month+2} 1 maart 2021 mei
{date.quarter+1} 1 maart 2021 2
{date.year+1} 1 mei 2020 2021

Wanneer het abonnement voor de volgende maand geldt, kun je de volgende tag gebruiken (huidige maand is maart):

Abonnement Moneybird {date.month + 1} → Abonnement Moneybird april

3) {date.x + y -> z}

Wanneer je een datum in het verleden of de toekomst berekent met de + operatie, kan het voorkomen dat je in een nieuw kwartaal of jaar zit. In dat geval zal de datum tag niet de gewenste waarde teruggeven. Om dit te voorkomen kun je aangeven welk onderdeel je wilt weergeven als resultaat van de tag.

Tag Huidige datum Resultaat
{date.month + 1 -> year} 15 december 2020 2021
{date.month + 1 -> quarter} 15 maart 2021 2

Wanneer je een abonnement wilt factureren voor een kwartaal vooruit, kun je nu het volgende voorbeeld gebruiken:

Abonnement Moneybird van {date.day} {date.month} {date.year} tot {date.quarter + 1 -> day} {date.quarter + 1 -> month} {date.quarter + 1 -> year}

Dit zal op datum 24 april 2021 als resultaat geven: Abonnement Moneybird van 24 april 2021 tot 24 juli 2021

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 630 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.4 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Absolutely fantastic

I hated doing my bookkeeping, literally every time I postponed it to the very last day possible due to this. After we really needed some bookkeeping software for our company we decided to try Moneybird and I think it's truly fantastic. I've now set up automatic forwarders in my e-mail and quite a lot of the work goes automatically. I also love the invoice / quote features and the API is simple and fast. I have a few points of improvement which I've missed in setting up: - Plain text e-mail receipts render terribly, it'd be great if you rendered it somewhere and would render a screenshot of the email instead of the plain text view (I know you can click the button but it opens in a new tab and blegh...) - It'd be great if you had some official "getting started" video tutorials, the ones on YouTube didn't help me too much - Removing bank statements, I've spoken to support and understand why this feature shouldn't exist but for me it was a lot of work getting started since I didn't yet separate private and business expenses properly - Improving the "Incoming" process flow, it seems like I have to do a few unnecessary clicks going through several documents Although there are improvements; I'd still like to say that you made something which I hated into something I like keeping up to date and neat and for that I am incredibly thankful.

Seksuologie praktijk Termeer

tevreden