Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze privacy statement.

Automatisch herinneringen versturen

Veel ondernemers denken dat ze klaar zijn met een factuur zodra een factuur verstuurd is. Wat ze over het hoofd zien, is dat een factuur nog niet betaald is en dat het veel werk kan zijn om een betaling te ontvangen. Alle stappen die je uitvoert om een betaling voor de factuur te krijgen, wordt ook wel het Debiteurenproces genoemd.

In het debiteurenproces komen de volgende aspecten langs:

  • Op de factuur moet de uiterlijke betaaldatum staan en een goede omschrijving hoe de klant moet betalen, ook wel de betalingscondities genoemd.
  • De factuur moet verstuurd worden naar de klant, inclusief een goede begeleidende tekst in het e-mailbericht bij de factuur.
  • De klant kan de mogelijkheid hebben om de factuur online te betalen via bijvoorbeeld iDEAL of de factuur kan automatisch geïnd worden via SEPA-incasso.
  • Zodra de betaaltermijn verstreken is, moet de klant een herinnering krijgen. Dit begint met een vriendelijke herinnering, naar mate de factuur langer open staat zal de tekst van de herinnering strenger moeten worden.
  • Als de klant de factuur betaalt, kan er per e-mail een bedanktbericht verstuurd worden.

Het handmatig uitvoeren van al deze handelingen is veel werk, daarom is het slim om software te gebruiken die veel kan automatiseren.

Hoe werkt het automatisch versturen van herinneringen in Moneybird?

Het debiteurenproces noemen we in Moneybird een Workflow. In een workflow in Moneybird bepaal je welke informatie op de factuur staat, welke teksten je wilt gebruiken in de e-mails en op welke manier een klant kan betalen. Het instellen van workflows is mogelijk via Instellingen > Profielen.

Betalingscondities instellen

In de volgende stappen bepaal je de tekst voor de herinnering en bepaal je of de herinnering automatisch verstuurd moet worden.

Automatische herinnering

Bij het maken van een factuur is het mogelijk om de workflow in te stellen. Ook kun je de workflow instellen bij een contact, op die manier kun je speciale teksten of een verzendwijze opslaan bij een specifiek contact zodat je deze nooit meer vergeet.

Workflow selecteren

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 132 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.5 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Moneybird werkt erg prettig

Ik heb meerdere programma's uitgeprobeerd, maar voor mij werkt Moneybird het meest prettig en overzichtelijk. De koppeling met KNAB is een mooie aanvulling en zorgt ervoor dat ik minder handelingen hoef te doen.

Top

Werkt perfect! alles lekker overzichtelijk! Alleen jammer dat wat de oude versie wel had is dat deze niet voorspellende tekste laat zien wat je al eens heb getypt. vond wel makkelijk met btw nummers op facturen.