Verzenden per e-mail
Veel facturen worden per e-mail verzonden. Vanuit Moneybird is het uiteraard ook mogelijk om facturen per e-mail te verzenden. Binnen Moneybird zijn er twee mogelijkheden voor het verzenden van je facturen. Heb je een e-mailadres waarvan je het domein in eigen beheer hebt? Dan kun je instellen dat Moneybird e-mails mag verzenden vanaf je eigen domein. Je klant ziet dan alleen jouw eigen e-mailadres bij de factuur. Dit kan ingesteld worden met een NS-record op je domein. In het artikel e-mailvoorkeuren lees je hier meer over.
Als je het verzenden vanaf je eigen domein niet instelt, dan wordt de factuur verzonden met als afzender een @deliver.moneybird.com e-mailadres. Voor de @ staat een verwijzing naar je eigen e-mailadres, zodat het wel herkenbaar is voor je klant. Is jouw eigen e-mailadres bijvoorbeeld info@example.com, dan wordt het e-mailadres waarmee je factuur wordt verzonden info-example@deliver.moneybird.com. Bij de e-mail wordt automatisch een Reply-To adres meegegeven en dat is altijd jouw eigen e-mailadres. Reageert je klant op de factuur, dan wordt zijn reactie dus wel gewoon naar jou gestuurd.
Zonder NS-record kan Moneybird niet verzenden vanaf je eigen e-mailadres, omdat de e-mails dan door veel e-mailservers worden geweigerd of als spam worden aangemerkt.