Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Gebruikt mijn klant al Simplerinvoicing?

Simplerinvoicing FULL is een nieuwe standaard voor het uitwisselen van facturen tussen boekhoudpakketten. Om via Simplerinvoicing FULL facturen te kunnen ontvangen zullen ondernemers zich moeten registreren via hun softwareleveranciers. Het is daarom niet altijd direct duidelijk of je klant er al klaar voor is om facturen via Simplerinvoicing te ontvangen.

Iedere Nederlandse organisatie die ingeschreven staat bij Simplerinvoicing FULL is ingeschreven op basis van een KvK- of OIN-nummer. Moneybird maakt gebruik van een zogenaamd auto-discovery mechanisme om erachter te komen of je klant via Simplerinvoicing FULL facturen wil ontvangen.

Hoe werkt auto-discovery in Moneybird?

Wanneer je een KvK-nummer hebt opgeslagen bij je contact in Moneybird, wordt vlak voor het verzenden van de factuur gezocht of je contact facturen via Simplerinvoicing FULL wil ontvangen. Wanneer dit het geval is wordt de verzendmethode van de factuur automatisch gewijzigd naar Simplerinvoicing FULL.

Automatische discovery voor Simplerinvoicing

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 257 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.3 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Uitstekende Online Software

Wij werken sinds een paar maanden met Moneybird en ook meteen met meerdere accounts (bedrijven) en zijn tot op heden zeer tevreden.

Good but a not so user friendly

Hi there, I've found your product very useful. The thing is, since the new design I actually find it harder to use. Although there are handy features from a tech point of view, it seems not as clear from a user point of view. A bit spidery, rather than big clear buttons and boxes. Also there's a lot of Dutch, and some English could be improved. I'd also like it to be easier to edit invoices. It's a bit clunky trying to edit bank/vat number details. For example I need to change my vat number for different clients (outside Germany as far as I know it should be a different number) and this isn't so straight forward. Also, my BIC doesn't show up on my invoice, and I have no idea how to get this to show up, but it should be there. But in general I've found it very handy, and the help I had setting it up with a man in Betahaus was brilliant, so thank you. I always recommend it to people who ask.