Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Het verwerken van de uitbetalingen via Moneybird Payments

Zodra een betaling via Moneybird Payments is gelukt, wordt dit weergegeven op je speciale Moneybird Payments account. De uitbetaling van je Moneybird Payments account naar je eigen bankrekening wordt dagelijks gedaan. Het bedrag staat vaak pas de volgende werkdag op jouw rekening met uitzondering van automatische incasso's.

De uitbetaling op je Moneybird Payments account

Op het tabblad Bank staat het filter standaard op 'Alle rekeningen'. Je kunt filteren op je Moneybird Payments account via Transacties > Rekeningen > Moneybird Payments account.

Moneybird Payments account

Op je Moneybird Payments account zie je welke transacties er precies uitgevoerd zijn en welke er onderdeel zijn van de bedragen die je op je zakelijke bankrekening uitbetaald krijgt. De transacties worden door Moneybird automatisch gekoppeld aan de bijbehorende facturen. Deze zijn dus al voor je verwerkt, dat hoef je zelf niet meer te doen. Het grijze robot-icoontje bij de gekoppelde transactie geeft aan dat handmatige aanpassingen niet mogelijk zijn. Dat is ook niet nodig: Moneybird weet precies welke transactie bij welke factuur hoort.

De afschrijving van je Moneybird Payments account en de bijschrijving op je zakelijke bankrekening

Zodra de uitbetaling naar je zakelijke bankrekening wordt gedaan, zal daarvoor een afschrijving te zien zijn op je Moneybird Payments account.

Afschrijving Moneybird Payments account

Als er meerdere facturen via Moneybird Payments zijn betaald, is het bedrag van de afschrijving het negatieve totaal van die facturen. Bij de afschrijving is ook vermeld naar welk bankrekeningnummer het bedrag overgemaakt gaat worden. Deze afschrijving wordt door Moneybird automatisch aan de categorie 'Kruisposten' gekoppeld.

Het kan voorkomen dat de betaling van jouw klant geslaagd is en ook op je Moneybird Payments account staat, maar dat deze niet wordt meegenomen in de dagelijkse uitbetaling. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat een incasso-opdracht die op zondag plaatsvindt, nog onderweg is. Die betaling is dan al wel te zien in jouw Moneybird Payments account en daarbij vermelden we wanneer de verwachte uitbetaling zal zijn. De uitbetaling op jouw rekening vindt dan plaats op de maandag nadat de transactie definitief is.

Pending transactie

Als de uitbetaling op jouw bankrekening is geweest, dan zie je op je zakelijke bankrekening een bijschrijving. Deze wordt net als de afschrijving op de Moneybird Payments rekening automatisch gekoppeld aan de categorie 'Kruisposten'.

Bijschrijving Moneybird Payments account

Het grote voordeel van Moneybird Payments is dat een uitbetaling eigenlijk niets anders is dan een overboeking tussen jouw twee (bank)rekeningen. Een overzicht van de overboekingen is op te vragen door de lijst met banktransacties te filteren op de speciale Moneybird Payments rekening. Een losse specificatie voor uitbetalingen is hierdoor niet meer nodig.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 669 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.4 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

The system works but UI can be better.

I like the moneybird system however the pricing model for a low number of documents is a bit too expensive. I'd welcome being able to pay per document that exceeds the free quota. The user interface is ~2014.

Waarom ontdek ik dit nu pas?

Jarenlang aangemodderd met een PHP facturatie app (SimpleInvoices) en alles handmatig bijgehouden. Waar ik zeg 'bijgehouden' bedoel ik 'elke BTW en inkomsten-aangifte in blinde paniek bonnen en transacties bij elkaar zoeken'. Nu is het opeens geen werk meer. Bonnen en facturen stuur ik door naar Moneybird, waar ik ze kan verwerken als ik er tijd voor heb. Rapporten zijn duidelijk, het aanmaken van facturen gaat super makkelijk, de verwerking van betalingen is zo goed als automatisch. Ik ben helemaal om. Goede support ook, Elke vraag die ik tot nu toe gesteld heb werd binnen een dag netjes beantwoord. De kennisbank is ook zeer uitgebreid en ik heb eigenlijk geen klachten. Nou ja, ééntje: er is geen dedicated iPad app. Dat zou wel erg fijn zijn.