Problemen bij het inloggen in administratie

Om bij je administratie in Moneybird te komen, moet je inloggen met een wachtwoord en, als je daar voor gekozen hebt, een twee-staps-verificatiecode of passkeys. Zo zorg je er voor dat jij alleen bij je gegevens kunt en andere personen niet. Het kan voorkomen dat het inloggen niet lukt, waardoor je niet bij je administratie kunt. 

Problemen met het wachtwoord

Als je je wachtwoord niet meer weet, kun je op de inlogpagina op 'Wachtwoord vergeten?' klikken. Vul hier je inlog e-mailadres in en dan wordt er een e-mail naar je verzonden met daarin een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Heb je een nieuw e-mailadres, maar dit nog niet in Moneybird gewijzigd en heb je geen toegang meer tot het oude e-mailadres om de e-mail voor een nieuw wachtwoord te ontvangen? Dan kunnen wij je e-mailadres aanpassen. Voordat we het e-mailadres aanpassen, wordt er eerst een verificatieprocedure gestart. Zo weten wij zeker dat het verzoek voor het wijzigen van het e-mailadres daadwerkelijk vanuit het bedrijf afkomstig is.

Problemen met twee-staps-verificatie

Om in te loggen met twee-staps-verificatie heb je een code nodig die door een app op je telefoon (Google Authenticator) wordt aangemaakt. Werkt de app op je telefoon niet meer, heb je een nieuwe telefoon en geen beschikking meer over je oude telefoon, of kun je om een andere reden geen twee-staps-verificatiecode genereren, dan kun je één van de back-upcodes gebruiken die je hebt opgeslagen bij het activeren van twee-staps-verificatie. Klik hiervoor op de pagina waar de twee-staps-verificatiecode wordt gevraagd op 'Problemen met de code?' en vul de back-upcode in. Het is aan te raden om daarna via Gebruikersaccount > Beveiliging > Twee-staps-verificatie de twee-staps-verificatie opnieuw in te stellen, zodat je in de toekomst wel weer goed met twee-staps-verificatie kunt inloggen.

Als je de back-yupcodes niet hebt opgeslagen, kunnen wij je een back-upcode geven waarmee je een beveiligde sessie kunt starten en je de twee-staps-verificatie opnieuw kunt instellen. Voordat we dit doen, wordt er eerst een verificatieprocedure gestart, zodat wij weten dat het verzoek voor het uitschakelen van twee-staps-verificatie daadwerkelijk vanuit het bedrijf afkomstig is.

Problemen met het wachtwoord in de mobiele app

Doordat het toetsenbord op je telefoon een stuk kleiner is dan een normaal toetsenbord, is een typefout snel gemaakt. Het wachtwoord wordt niet standaard weergegeven, waardoor een typefout niet meteen opvalt. Met het 'oog-icoon' in het veld voor het wachtwoord kun je het wachtwoord wel zien tijdens het invoeren, zodat je een eventuele typefout kunt zien. Als je mobiele verbinding niet stabiel is, kan dat er ook voor zorgen dat het inloggen mislukt, je kunt het dan opnieuw proberen.

Is een typefout in het wachtwoord of een niet stabiel netwerk niet het probleem, dan kun je de informatie over problemen met het wachtwoord hierboven gebruiken.

Inlogproblemen voorkomen

Om inlogproblemen te voorkomen zijn een aantal zaken belangrijk:

  • Zorg er voor dat het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen ook daadwerkelijk jouw e-mailadres is. Heb je een nieuw e-mailadres, wijzig dit dan zo snel mogelijk via Gebruikersaccount > Beveiliging.
  • Zorg er voor dat je e-mails kunt ontvangen die Moneybird verzendt vanaf het e-mailadres notifications@moneybird.com. Mails voor wachtwoordherstel worden vanaf dat e-mailadres verstuurd. Blokkeer dit e-mailadres dus niet.
  • Maak je gebruik van twee-staps-verificatie, zorg er dan voor dat je de back-upcodes op een veilige plaats hebt opgeslagen. Heb je de back-upcodes nog niet opgeslagen, dan kun je nieuwe back-up codes opvragen via Gebruikersaccount > Beveiliging > Twee-staps-verificatie.
  • Maak je gebruik van twee-staps-verificatie en krijg je een nieuwe telefoon, of wil je twee-staps-verificatie opnieuw instellen? Dan kun je via Gebruikersaccount > Beveiliging > Twee-staps-verificatie een tweede verificatiemethode toevoegen. Als dat is gelukt, kun je de andere methode eventueel verwijderen met het prullenbakicoontje. Zo blijft je account altijd goed beveiligd.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren