Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Ik heb problemen bij het inloggen op mijn administratie

Om bij je administratie in Moneybird te komen, moet je inloggen met een wachtwoord en, als je daar voor gekozen hebt, een twee-staps-verificatiecode. Zo zorg je er voor dat jij alleen bij je gegevens kunt en andere personen niet. Het kan voorkomen dat het inloggen niet lukt, waardoor je niet bij je administratie kunt. Heb je inlogproblemen? Lees dan hier hoe de problemen opgelost kunnen worden.

Problemen met het wachtwoord

Als je je wachtwoord niet meer weet, kun je op de inlogpagina op Wachtwoord vergeten? klikken. Vul hier je inlog e-mailadres in en dan wordt er een e-mail naar je verzonden met daarin een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Heb je een nieuw e-mailadres, maar dit nog niet in Moneybird gewijzigd en heb je geen toegang meer tot het oude e-mailadres om de e-mail voor een nieuw wachtwoord te ontvangen? Dan kunnen wij je e-mailadres aanpassen. Voordat we dit doen, wordt er eerst een verificatieprocedure gestart, zodat wij weten dat het verzoek voor het wijzigen van het e-mailadres daadwerkelijk vanuit het bedrijf afkomstig is.

Lees hier meer over de verificatieprocedure.

Problemen met twee-staps-verificatie

Om in te loggen met twee-staps-verificatie heb je een code nodig die door een app op je telefoon (Google Authenticator) wordt aangemaakt. Werkt de app op je telefoon niet meer, heb je een nieuwe telefoon en geen beschikking meer over je oude telefoon, of kun je om een andere reden geen twee-staps-verificatiecode genereren, dan kun je één van de backupcodes gebruiken die je hebt opgeslagen bij het activeren van twee-staps-verificatie. Klik hiervoor op de pagina waar de twee-staps-verificatiecode wordt gevraagd op Problemen met de code? en vul de backupcode in. Het is aan te raden om daarna via Tandwiel > Gebruikersaccount > twee-staps-verificatie de twee-staps-verificatie opnieuw in te stellen, zodat je in de toekomst wel weer goed met twee-staps-verificatie kunt inloggen.

Heb je de backupcodes niet opgeslagen? Dan kunnen wij de twee-staps-verificatie voor je uitschakelen. Voordat we dit doen, wordt er eerst een verificatieprocedure gestart, zodat wij weten dat het verzoek voor het uitschakelen van twee-staps-verificatie daadwerkelijk vanuit het bedrijf afkomstig is.

Lees hier meer over de verificatieprocedure.

Problemen met het wachtwoord in de mobiele app

Doordat het toetsenbord op je telefoon een stuk kleiner is dan een normaal toetsenbord, is een typefout snel gemaakt. Het wachtwoord wordt niet standaard weergegeven, waardoor een typefout niet meteen opvalt. Met het oog-icoon in het veld voor het wachtwoord kun je het wachtwoord wel zien tijdens het invoeren, zodat je een eventuele typefout kunt zien. Als je mobiele verbinding niet stabiel is, kan dat er ook voor zorgen dat het inloggen mislukt, je kunt het dan opnieuw proberen.

Is een typefout in het wachtwoord of een niet stabiel netwerk niet het probleem, dan kun je de informatie over problemen met het wachtwoord hierboven gebruiken.

Inlogproblemen voorkomen

Om inlogproblemen te voorkomen zijn een aantal zaken belangrijk:

  • Zorg er voor dat het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen ook daadwerkelijk jouw e-mailadres is. Heb je een nieuw e-mailadres, wijzig dit dan zo snel mogelijk via Tandwiel > Gebruikersaccount.
  • Zorg er voor dat je e-mails kunt ontvangen die Moneybird verzendt vanaf het e-mailadres notifications@moneybird.com. Blokkeer dit e-mailadres dus niet.
  • Maak je gebruik van twee-staps-verificatie, zorg er dan voor dat je de backupcodes op een veilige plaats hebt opgeslagen. Heb je de backupcodes nog niet opgeslagen, dan kun je nieuwe backup codes opvragen via Tandwiel > Gebruikersaccount > twee-staps-verificatie.
  • Maak je gebruik van twee-staps-verificatie en krijg je een nieuwe telefoon of wil je de authenticator app opnieuw installeren op je huidige telefoon? Zorg er dan voor dat je twee-staps-verificatie eerst uitschakelt en vervolgens opnieuw activeert met authenticator app op je nieuwe telefoon of de opnieuw geïnstalleerde authenticator app.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 247 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.3 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Simpel en toch uitgebreid

Simpele maar toch uitgebreide software. Wij gebruiken het met plezier.

Uitermate aanbevolen!

Ik ben erg blij met Moneybird. Het ontlast me van veel kopzorgen omtrent de boekhouding en is compatible met heel erg veel diverse applicaties en instanties. Ik beveel het ten zeerste aan!