Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Instellingen bij contacten

Bij je contacten kun je vast verschillende instellingen goed zetten, waardoor het verdere proces nog eenvoudig wordt. In dit artikel gaan we de verschillende mogelijkheden even door.

Standaard verzendmethode

Wanneer jouw klant altijd op dezelfde manier jouw facturen gaat ontvangen, bijvoorbeeld altijd via e-mail, dan kun je dat hier vast invullen. Wanneer je dan een factuur verstuurt naar deze klant, staat deze verzendmethode alvast voor je aangevinkt. Wanneer je kiest voor Per post moet je er natuurlijk voor zorgen dat het volledige postadres is ingevuld. Kies je standaard voor e-mail, dan moet hier een e-mailadres bekend zijn.

Klantnummer

Met het veld voor het klantnummer hoef je niks te doen. Moneybird kent altijd het eerstvolgende beschikbare nummer toe. Er is in Moneybird geen onderscheid in debiteuren en crediteuren, Moneybird nummert altijd gewoon door.

Automatische incasso

Wanneer jouw klant jouw facturen via automatische incasso mag voldoen, vink je Klant heeft toestemming gegeven voor SEPA incasso aan. Je vult hiervoor bij het contact alle benodigde gegevens in. Daarnaast heb je hiervoor een contract bij je bank of payment service provider hebben en een mandaat van je klant. Meer hierover vind je in het artikel over SEPA incasso.

Ook kun je bij debiteuren al instellen dat jij de inkoopfacturen altijd via automatisch incasso betaalt. De facturen die je van dit contact ontvangt, worden dan automatisch gemarkeerd als betaald via automatisch incasso.

Extra velden

Wanneer je extra velden op je factuur of wilt toevoegen, moet je deze eerst aanmaken in de instellingen. Wanneer je extra velden voor contacten hebt aangemaakt, kun je deze bij het contact invullen.

Standaard workflow

Per factuur en offerte selecteer je de juiste workflow. In de workflow bepaal je namelijk wat het vervaltermijn is van de factuur, welke teksten erop staan en bijvoorbeeld hoe de factuur betaald mag worden.

Als voor jouw klant de condities altijd hetzelfde zijn, dan kun je bij het contact al een standaard factuur en offerte workflow instellen. Als je een offerte of factuur voor deze klant aanmaakt, krijgt de offerte of de factuur altijd direct de juiste workflow.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 624 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.4 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

re

goed duidelijk te gebruiken

TOP! Echt een uitkomst voor de solo entrepreneur

Ik vond het echt een geweldig systeem! Neemt veel werk uit handen en maakt administratie handelbaar en soms zelfs een klein beetje leuk.