Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Samenwerken binnen je eigen kantoor-omgeving

Ben je werkzaam bij een boekhoudkantoor en werk je daar samen met collega's? Dan is het aanmaken van een kantoor voor jou interessant! Ben je ZZP-er en heb je niemand in dienst? Dan kun je gewoon blijven werken zoals je al gewend was.

Wat zijn de voordelen van het aanmaken van een kantoor? * Gemakkelijk samenwerken met je collega's * Alle administraties in één duidelijk overzicht * Iedereen werkt onder zijn eigen gebruikersaccount, wel zo veilig!

In 3 stappen maak je eenvoudig je kantoor aan

Stap 1: Een kantoor aanmaken

Bij het aanmaken van je kantoor gaan al je bestaande klanten over naar het kantoor (alle administraties waar je als 'boekhouder' voor was uitgenodigd). Je klanten zullen hier niets van merken en alle medewerkers zullen vanaf dat moment al 'jouw' klanten in kunnen zien.

Ben je niet de eigenaar van een kantoor? Overleg dan eerst met de eigenaar of je een kantoor mag aanmaken. Als dit oké is navigeer je naar: Tandwiel > Gebruikersaccount > Boekhoudkantoor.

Kantoor aanmaken

Wanneer je een kantoor hebt aangemaakt kun je de naam van je kantoor altijd aanpassen via: Tandwiel > Kantoor > Instellingen.

Naam kantoor wijzigen

Stap 2: Medewerkers toevoegen (en verwijderen)

Als eigenaar van een kantoor in Moneybird kun je medewerkers toevoegen onder Tandwiel > Kantoor > Medewerkers. Gaat een medewerker weg bij je kantoor of neem je afscheid van je boekhouder? Dan kun je deze uiteraard ook weer verwijderen. Je klikt dan op dezelfde pagina op de betreffende medewerker en klikt op het prullenbak-icon. Een medewerker kan zichzelf op dezelfde manier uit het kantoor verwijderen.

Medewerker toevoegen

Het delen van je eigen gebruikersaccount met een medewerker raden wij ten strengste af. Deed je dit voorheen wel? Stel dan na het toevoegen van je medewerker z.s.m. een nieuw wachtwoord in. Ook adviseren wij voor de veiligheid van je eigen gebruikersaccount om twee-staps-verificatie (2FA) in te stellen. Dit kun je vinden onder Tandwiel > Gebruikersaccount > Twee-staps-verificatie.

Op dit moment kun je als eigenaar de toegang tot specifieke administraties voor medewerkers niet beperken. Alle medewerkers die je toevoegt aan je kantoor hebben toegang tot alle administraties.

Stap 3: Alle klanten in je overzicht

Klanten kunnen je, net zoals voorheen, gewoon uitnodigen tot zijn of haar administratie. Wanneer je deze uitnodiging accepteert zal de administratie zichtbaar worden voor jou én je medewerkers. Klanten worden voordat ze je toevoegen ervan op de hoogte gesteld dat alle medewerkers binnen je kantoor toegang hebben tot de administratie. Wel zo transparant.

Wisselen tussen administraties kan door linksboven in de blauwe balk op het pijltje te klikken en vervolgens te klikken op 'Mijn kantoor'. Ook kun je bij 'Mijn Kantoor' komen door te navigeren naar: Tandwiel > Gebruikersaccount > Kantoor. Heb je zelf ook administraties in Moneybird staan? Deze zie je dan linksboven in de blauwe balk onder het pijltje terug óf vind je door te navigeren naar: Tandwiel > Overzicht administraties.

Toevoegen medewerker

Ben je niet meer werkzaam voor een klant en wil je deze verwijderen? Dat kun je alleen doen als eigenaar van een kantoor. Navigeer naar: Tandwiel > Kantoor. Aan het eind van de tabel-regel klik je dan op het prullenbak-icon.

Heb je nog vragen voor het aanmaken van een kantoor? Stel ze dan gerust aan ons support-team.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 466 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.5 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Heel handig

Er zijn misschien weinig ontwerpmogelijkheden, maar het werkt kinderlijk eenvoudig om met Moneybird te factureren. Ik zou niet anders willen.

vraag m.b.t. verzenden facturen

Ik ben zeer enthousiast over Moneybird, zeker met de extra mogelijkheid betreffende de aangifte belastingen, TOP! Ik heb echter ook een vraag / verzoek. Hoe kan ik zien / weten of mijn factuur verzonden en aangekomen is? vanuit mijn eigen mailbox komt hij niet in verzonden items, dat zou op zich wel handig zijn.