Moneybird Betaalpas aanvragen
Om een Moneybird Betaalpas aan te kunnen vragen maak je reeds gebruik van onderstaande functies:
-
Je maakt gebruik van Moneybird Online Betaalmethoden.
-
Je hebt een Moneybird Betaalrekening.
Om een Moneybird Betaalpas aan te vragen ga je vervolgens naar Tandwiel > Administratie-instellingen > Betaalpassen
en vul je onderstaand formulier in.
Je kunt kiezen uit:
Virtuele pas (gratis): Een virtuele pas biedt alleen Mastercard ondersteuning en is dus een creditcard. Deze virtuele kaart heeft de beste ondersteuning voor online aankopen. Je kunt de virtuele pas toevoegen aan Apple Pay & Google Pay Wallets.
Fysieke pas (eenmalig €4,00): Een fysieke pas wordt naar je opgestuurd. Deze betaalpas biedt zowel Maestro als Mastercard ondersteuning en heeft een creditcardnummer. Je kunt de fysieke pas dus gebruiken voor al je aankopen en gebruiken bij een pinautomaat. Je kunt de fysieke pas ook toevoegen aan Apple Pay & Google Pay Wallets als Mastercard.
De kaart wordt gekoppeld aan een Moneybird Betaalrekening. Dit kun je later niet meer wijzigen. Per administratie kunnen er maximaal vijf betaalpassen worden aangevraagd.
Het ontvangen van een fysieke pas duurt 2 tot 4 werkdagen, na ontvangst kun je de pas activeren.
Limieten op de Moneybird Betaalpas instellen
Een eigenaar van de administratie kan limieten instellen op de Moneybird Betaalpas. Hiervoor ga je naar Tandwiel > Administratie-instellingen > Betaalpassen
en klik je op de betreffende betaalpas, op de volgend pagina kies je Bewerken
. Je ziet vervolgens onderstaand scherm waar je een daglimiet en eventueel een tijdelijk limiet kunt instellen.