Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

UBL Facturen versturen

Je hoort de term UBL steeds vaker, maar wat is het precies en wat kun je ermee? UBL staat voor Universal Business Language. Om facturen automatisch te kunnen verwerken in je administratie, moet een boekhoudpakket natuurlijk snappen welke gegevens er op een factuur staan. Dit is lastig als iedereen een andere opmaak gebruikt en de gegevens niet standaard op dezelfde plek terug te vinden zijn. Zo kunnen getallen op een factuur het factuurnummer of bijvoorbeeld een klantnummer zijn. Wanneer je een UBL factuur verstuurt, bestaat deze verwarring niet meer.

De UBL factuur omvat een serie afspraken over een digitale gegevensstructuur op een factuur in XML formaat. Hierdoor kan ieder factuurprogramma of boekhoudpakket, dat zich aan deze standaard houdt, eenvoudig facturen met een ander programma uitwisselen. Na ontvangst van de factuur worden gegevens digitaal ingelezen. Hierdoor hoef je geen gegevens meer over te typen wanneer je een UBL factuur wilt verwerken.

Hoe verstuur je UBL facturen met Moneybird?

Met Moneybird kun je eenvoudig UBL facturen versturen. Dit doe je door bij een contact aan te vinken dat je een UBL factuur mee wilt sturen als extra bijlage in de e-mail.

Vinkje zetten bij contact om UBL factuur in te schakelen

Daarnaast is het ook mogelijk om per factuur te bepalen of je een UBL factuur met je normale PDF factuur mee wilt sturen.

Vinkje zetten bij factuur om UBL factuur in te schakelen

Weet je niet of je klant al UBL facturen kan verwerken? Dat is geen probleem want de PDF factuur wordt altijd als bijlage toegevoegd aan de e-mail.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 343 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.4 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Adequaat support

Ik ben al twee jaar zeer tevreden gebruiker van Moneybird. Met name omdat het ondanks de toenemende mogelijkheden toch makkelijk blijft in het gebruik. Echter liep ik onlangs tegen een minpuntje aan. De taal van de categorieën werd met name bepaald door de gebruikers ipv de administratie instellingen. Dit leidde bij mij tot verwarring en ook tot een onoverzichtelijk lijst van categorieën. Gelukkig kon ik vrij eenvoudig de hulp inschakelen van hun support desk en werd ook al na korte tijd een adequate oplossing geboden. De taal van de categorieën wordt nu bepaald door de administratie instellingen, en als extra service hebben ze ook nog mijn eigen lijst aan categorieën bijgewerkt zodat deze weer in een taal is. Chapeau en ga vooral door met deze geweldige service!

minder administratieve rompslomp, dagelijks genot!

Bonnetjes en facturen kun je makkelijk met de app scannen. 't Was even wennen om geen papier meer op te hoeven bergen. Bedrijfscontacten voeg je makkelijk toe na automatische check via de kvk. En het matchen zorgt ook echt voor minder werk. Gewoon iedere dag even kijken en meteen bijwerken! Betaalopdrachten voor je betaalrekening van de ING via Moneybird zijn te duur, je betaalt voor een verzamelbatch. Bij Knab kun je wel echt kosten en tijd besparen en helemaal via Moneybird werken. 1 wens-verbeterpuntje: kunnen inzoomen in een document om kleine lettertjes te kunnen lezen!