Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Verificatieprocedure bij inlogproblemen

Als je wilt dat wij je e-mailadres wijzigen of twee-staps-verificatie voor je uitschakelen, moeten we zeker weten dat het verzoek daarvoor daadwerkelijk vanuit het bedrijf afkomstig is. Hiervoor hebben we een verificatieprocedure. Dit houdt in dat we een brief naar het bedrijf sturen, waarin een code staat die per e-mail teruggestuurd kan worden. Zodra de code is teruggestuurd, kunnen we de wijziging voor je doorvoeren.

Wil je dat de verificatieprocedure voor jou wordt gestart, stuur dan een e-mail naar support@moneybird.com met daarin de volgende gegevens:

  • De situatie waarom de verificatieprocedure moet worden uitgevoerd (bijvoorbeeld dat je e-mailadres niet meer beschikbaar is of dat de twee-staps-verificatie niet meer werkt en je geen backupcodes hebt)
  • Je persoonlijke naam
  • Je bedrijfsnaam
  • Het e-mailadres dat je bij Moneybird hebt geregistreerd
  • Het KvK-nummer van je bedrijf (heb je een niet-Nederlands bedrijf, stuur dan je btw-nummer)
  • Het adres van je bedrijf
  • Een van de factuurnummers van de factuur voor de abonnementskosten van je administratie. Het factuurnummer wordt ook vermeld bij de afschrijving van de kosten op je bankrekening.

Waarom een controle per brief?

Bij beveiliging van software en data is de mens vaak de zwakste schakel. Technisch kan alles goed worden beveiligd, maar helaas zijn er ook hackers die gebruik maken van "social engineering". Dit kan bijvoorbeeld zijn dat een hacker die toegang probeert te krijgen tot jouw gegevens in Moneybird een e-mail naar de support van Moneybird stuurt en vraagt of wij het inlog e-mailadres kunnen aanpassen. Via de e-mail kunnen wij niet controleren of jij de e-mail hebt verzonden, of dat de e-mail is verzonden door iemand die geen toegang tot jouw gegevens mag hebben, maar dit wel probeert te krijgen.

De gegevens die in Moneybird staan, zijn privacygevoelig, jouw financiële gegevens staan in Moneybird, maar bijvoorbeeld ook de gegevens van je klanten. Om te voorkomen dat verkeerde personen toegang krijgen tot je gegevens, moeten we zeker weten dat we gegevens alleen aanpassen op verzoek van de eigenaar van de administratie in Moneybird.

Door een brief te sturen naar het adres van het bedrijf dat ook bij de KvK is geregistreerd (of bij VIES voor niet-Nederlandse bedrijven), komt de code alleen bij het bedrijf terecht. Als je de code per e-mail terugstuurt, hebben wij een controle dat je bij het bedrijf hoort. Een hacker zal de brief niet ontvangen en krijgt dus geen code die hij terug kan sturen naar ons.

We begrijpen dat het vervelend kan zijn dat je door de verificatieprocedure tijdelijk niet kunt inloggen. Inlogproblemen komen bijna altijd op precies het verkeerde moment. Maar als verkeerde personen toegang tot je gegevens in Moneybird krijgen, zijn de gevolgen vele malen erger. Daarom wijken we niet af van de verificatieprocedure.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 360 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.4 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Zeker een aanrader!

Top boekhoudsoftware alles erop en eraan!

Zeer overzichtelijk

ik kan niet klagen