Verschillende pakketten in Moneybird
In Moneybird zijn de pakketten gebaseerd op het aantal banktransactie dat je per maand verwerkt, je betaalt niet extra voor de verschillende onderdelen. Zo betaal je bij Moneybird niet extra als je gebruik wilt maken van de scan en herken-functionaliteit, het versturen van facturen of het gebruik van Peppol.
Proefperiode
Elke nieuwe Moneybird-gebruiker maakt de eerste zestig dagen gebruik van de gratis proefperiode. Met dit proefpakket, kun je zonder limieten gebruik maken van Moneybird. Daarna kun je zelf kiezen voor een pakket, dit kan een betaald pakket of het gratis pakket zijn. Deze keuze maak je altijd zelf en je kunt ook op elk moment wisselen tussen de pakketten.
Pakketten
Op onze prijzenpagina staat beschreven hoe de pakketten zijn onderverdeeld. Het toevoegen van documenten, zoals verkoop- en inkoopfacturen of offertes is met de betaalde pakketten onbeperkt. In het gratis pakket kun je maximaal tien transacties verwerken, en drie facturen, drie inkomende documenten en drie offertes toevoegen. Het onderscheid tussen de betaalde pakketten is gemaakt op het aantal banktransacties dat je kunt verwerken.
Je pakket aanpassen
Je kunt op elk moment je pakket aanpassen. Dat kan via Tandwiel > Accountbeheer > Pakket en betalingen > Wijzig pakket
(Alleen toegankelijk voor de eigenaar van de administratie.). Als je kiest voor een groter pakket, gaat dat direct in, zodat je direct verder kunt met je boekhouding. Als je kiest voor een kleiner pakket, gaat dat in aan het einde van de periode, waarvoor de kosten al in rekening zijn gebracht.
In het Accountbeheer kun je ook zien hoe jouw abonnementstermijn loopt. Je kunt hier dus terugvinden wanneer je een nieuw tegoed krijgt voor het verwerken van je banktransacties. Ook kun je hier zien hoeveel boekingen je in de huidige periode hebt gemaakt.
Wijzigen rekeningnummer voor automatische incasso
In het Accountbeheer kun je ook je rekeningnummer wijzigen waar je je Moneybird-abonnement mee betaalt. Deze kun je aanpassen door op ‘Wijzig betaalmethode’ te klikken. De volgende factuur wordt dan automatisch van het nieuwe rekeningnummer geïncasseerd.
Wijzigen bedrijfsgegevens
Zijn je bedrijfsgegevens veranderd, of wil je onze facturen op een ander e-mailadres ontvangen? Dan kan dat door in het Accountbeheer op ‘Wijzig gegevens’ te klikken. Deze wijziging wordt direct doorgevoerd en op de volgende factuur worden de nieuwe gegevens gebruikt. Als je de wijziging in jouw gegevens ook op je eigen facturen wil doorvoeren, dan kan dat via Tandwiel > Instellingen > Afzenderadressen
.