Rekeningen toevoegen aan je boekhouding

Wanneer je een bedrijf hebt, kan het zijn dat je meerdere zakelijke rekeningen hebt, of bijvoorbeeld een zakelijke lopende rekening en een zakelijke creditcard. Om de boekhouding compleet te houden, is het van belang dat de transacties van al je zakelijke rekeningen in je boekhouding komen te staan.

Hoe werkt het toevoegen van rekeningen in Moneybird?

Als je de transacties importeert met een MT940 of CAMT bestand, maakt Moneybird de rekening automatisch voor je aan. Als je rekeningen hebt waarvan je de transacties niet kunt importeren, voeg je rekeningen toe via Instellingen > Rekeningen > Toevoegen. Je kiest het soort rekening en klikt op ‘Opslaan’. Vervolgens kun je de transacties handmatig toevoegen op het tabblad Bank en deze koppelen aan de facturen.

Het toevoegen van een rekening in Moneybird

Soms heb je transacties op je rekeningen die je niet aan een factuur kunt koppelen, zoals bijvoorbeeld een privé opname. Deze transacties kun je direct aan een categorie (grootboekrekening) koppelen. Hoe dit werkt, vind je terug in ons kennisbank artikel Grootboekrekeningen.

Eenvoudig je administratie op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Recensies van gebruikers

Moneybird

Top dienst!

Ik als startende onderneming ben erg blij met de dienst die Moneybird biedt. Het scheelt mij een hoop tijd heb alles overzichtelijk bij elkaar en kan makkelijk de gewenste stukken door sturen voor de aangiftes. kort om een aanrader voor ieder die dit nu allemaal nog zelf regelt middels exel ondergelijke.. kost haast niks en scheelt een heleboel tijd! Top! Sander Bloem - Bloem Creative-Webdesign.nl

Moneybird

Super handig, simpel en efficiënt!

5/5, super handig, simpel en efficiënt! Ook zeer goedkoop, de all-in oplossing voor onze onderneming!