Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze privacy statement.

Rekeningen toevoegen aan je boekhouding

Wanneer je een bedrijf hebt, kan het zijn dat je meerdere zakelijke rekeningen hebt, of bijvoorbeeld een zakelijke lopende rekening en een zakelijke creditcard. Om de boekhouding compleet te houden, is het van belang dat de transacties van al je zakelijke rekeningen in je boekhouding komen te staan.

Hoe werkt het toevoegen van rekeningen in Moneybird?

Als je de transacties importeert met een MT940 of CAMT bestand, maakt Moneybird de rekening automatisch voor je aan. Als je rekeningen hebt waarvan je de transacties niet kunt importeren, voeg je rekeningen toe via Instellingen > Rekeningen > Toevoegen. Je kiest het soort rekening en klikt op ‘Opslaan’. Vervolgens kun je de transacties handmatig toevoegen op het tabblad Bank en deze koppelen aan de facturen.

Het toevoegen van een rekening in Moneybird

Soms heb je transacties op je rekeningen die je niet aan een factuur kunt koppelen, zoals bijvoorbeeld een privé opname. Deze transacties kun je direct aan een categorie (grootboekrekening) koppelen. Hoe dit werkt, vind je terug in ons kennisbank artikel Grootboekrekeningen.

Eenvoudig je administratie op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Recensies van gebruikers

Super

Super makkelijk, eigenlijk te leuk, alles inzichtelijk (mits je het zelf goed bijhoudt)

Schitterend pakket en heel overzichtelijk

Moneybird is voor mij als leek op het gebied van administratie echt een uitkomst. Alles spreekt voor zich en de support is ook erg snel. Zeker een aanrader voor mensen die niet veel kaas van administratie hebben gegeten.