Facturen uitwisselen met Simplerinvoicing

We besteden met z'n allen veel tijd aan het overtypen en verwerken van facturen. Voor bijna iedere factuur die je ontvangt moet je handmatig handelingen verrichten om de factuur goed in je administratie te verwerken. Zou het niet veel eenvoudiger zijn wanneer facturen die je van leveranciers ontvangt, geheel automatisch worden verwerkt in je administratie?

Als we echt tijd willen besparen op de verwerking van facturen zullen er betere afspraken moeten komen, zodat alle softwarepakketten elkaar goed begrijpen. Daarom is in 2013 het initiatief Simplerinvoicing in het leven geroepen. Samen met de Nederlandse overheid en vele softwareleveranciers is een standaard opgezet voor het volledig automatisch uitwisselen van facturen tussen overheid, grote bedrijven en kleine ondernemers.

Papieren of PDF factuur wordt een UBL bestand

Om facturen automatisch te kunnen verwerken moeten de facturen "leesbaar" zijn voor ieder systeem. Op een papieren of PDF factuur is nooit precies te herleiden wat de betekenis is van de getallen op de factuur, volledige automatische verwerking is niet mogelijk. Daarom wordt er bij Simplerinvoicing gebruik gemaakt van een UBL bestand dat op een gestructureerde manier alle gegevens bevat die op de factuur staan. Iedere software leverancier die aangesloten is bij Simplerinvoicing kan dat UBL bestand verwerken in zijn of haar administratie.

Hoe werkt Simplerinvoicing in Moneybird?

Op dit moment zijn we in de overgangsfase om Simplerinvoicing ook in de nieuwe versie van Moneybird te ondersteunen. Wanneer je facturen verstuurt via Simplerinvoicing verstuur je deze niet meer naar het e-mail adres van je klant, maar naar het btw, KvK of OIN nummer dat rechtstreeks aan de administratie is gekoppeld. Bij het verzenden van de factuur krijg je te zien dat de factuur rechtstreeks via Simplerinvoicing wordt afgeleverd en dus niet meer per e-mail of post.

Eenvoudig je administratie op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Recensies van gebruikers

Moneybird

Voor mij niets anders meer

Als kleine zzp'er biedt Moneybird mij alles wat ik nodig heb om offertes te maken en te factureren. Erg overzichtelijk en alles op mijn eigen briefpapier. Aan het einde van het jaar zie ik ook precies hoe ik mijn aangifte bij de belastingdienst moet invullen. Een iPad app zou trouwens nog wel een welkome toevoeging zijn, maar verder niks meer aan doen!

Moneybird

Eigenaar

Voor een startende ondernemer is moneybird Onmisbaar om je bedrijf goed en geordend te starten Ik heb moneybird vanaf de oprichting van mijn bedrijf Het is gebruiksvriendelijk en komt zeer professioneel over naar de klant