Inkomende facturen, bonnetjes en documenten in je administratie

Tijdens het ondernemen kun je veel documenten ontvangen. Vaak zijn deze documenten belangrijk voor de administratie van je bedrijf. Voorbeelden van dit soort documenten zijn:

  1. Inkoopfacturen: afkomstig van je leveranciers en partners
  2. Bonnetjes: afkomstig van aankopen die je gedaan hebt met je betaalpas of contant
  3. Brieven van de Belastingdienst: informatie over de aangifte die je moet doen
  4. Contracten en verzekeringspolissen: handig om op een rijtje te hebben
  5. Loonaangiftes en loonstroken: handig voor de loonkosten in je administratie

Door de documenten gelijk goed op te slaan in je administratie raak je ze niet meer kwijt.

Inkomend in Moneybird

Moneybird heeft een speciale functie voor inkomende documenten. Hierin kun je verschillende soorten documenten opslaan. Het toevoegen van inkomende documenten kan op verschillende manieren:

  • Je kunt documenten uploaden via de web applicatie
  • Documenten die je per e-mail ontvangt, kun je doorsturen naar het speciale Moneybird e-mailadres. Moneybird zal de bijlagen automatisch opslaan.
  • Via onze mobiele applicaties kun je documenten toevoegen en foto's maken van bijvoorbeeld bonnetjes.

Documenten uploaden

Na het toevoegen van een document verwerk je het document. Zo boek je een inkoopfactuur of bonnetje in voor je boekhouding, daarmee zullen de kosten automatisch op je resultatenrekening en btw aangifte komen te staan. Door de handige formulieren en automatische suggesties gaat het overnemen van informatie heel snel.

Document inkboeken in admninistratie

Eenvoudig je administratie op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Recensies van gebruikers

Moneybird

Eigenaar

Voor een startende ondernemer is moneybird Onmisbaar om je bedrijf goed en geordend te starten Ik heb moneybird vanaf de oprichting van mijn bedrijf Het is gebruiksvriendelijk en komt zeer professioneel over naar de klant

Moneybird

Voor mij niets anders meer

Als kleine zzp'er biedt Moneybird mij alles wat ik nodig heb om offertes te maken en te factureren. Erg overzichtelijk en alles op mijn eigen briefpapier. Aan het einde van het jaar zie ik ook precies hoe ik mijn aangifte bij de belastingdienst moet invullen. Een iPad app zou trouwens nog wel een welkome toevoeging zijn, maar verder niks meer aan doen!