Externe omzet verwerken in je administratie

Verkoopfacturen die je buiten Moneybird om gemaakt hebt, bijvoorbeeld voordat je met Moneybird begon, of omdat je een webwinkel hebt, kun je gemakkelijk toevoegen. Dit doe je via Facturen > Externe facturen. Je kunt de externe facturen op verschillende manieren toevoegen aan je administratie.

  1. Toevoegen: Je klikt via Facturen > Externe facturen op 'Toevoegen'. Je maakt nu handmatig een externe verkoopfactuur aan. Je kunt optioneel de bron en de url van de bron toevoegen, zodat je altijd eenvoudig terug kunt vinden waar deze factuur vandaan komt.
  2. Uploaden: Wanneer je meerdere externe facturen tegelijk wilt uploaden, kies je voor ‘Uploaden’. Je selecteert meerdere bestanden tegelijk en Moneybird zet meerdere externe facturen voor je klaar.
  3. Mailen: Je mailt de factuur naar het speciale e-mailadres voor externe facturen wat te vinden is onder de knop met het apenstaartje (@) via Facturen > Externe facturen. Let op: Dit adres verschilt van het speciale e-mailadres voor inkoopfacturen. Zo kan Moneybird het onderscheid maken tussen verkoopfacturen en inkoopfacturen.
  4. Api: Je kunt je facturen ook snel toevoegen via de api. Meer informatie vind je in onze api documentatie.

De bovenstaande opties gelden alleen wanneer er een verkoopfactuur aanwezig is die als externe omzet toegevoegd kan worden. Is dat niet het geval dan is het ook mogelijk om externe omzet toe te voegen zonder verkoopfactuur

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren