Automatische bankkoppeling
Om je boekhouding volledig te maken dien je je zakelijke bankrekening te koppelen aan je boekhoudpakket. Zo is er van elke factuur een bewijs van betaling aanwezig. De facturen worden aan de juiste transacties gekoppeld en je boekhouding is compleet. Je kunt de transacties op verschillende manieren toevoegen:
- Via een automatische koppeling met je bank
- Via een MT940 of CAMT bestand
- Handmatig
Verschillende banken bieden automatische koppelingen aan met boekhoudpakketten. Alle transacties worden dan automatisch in je boekhoudpakket ingelezen.
Koppel je zakelijke bankrekening
Probeer gratisWelke banken hebben een directe bankkoppeling met Moneybird?
In onderstaand overzicht staat beschreven voor welke banken een bankkoppeling bestaat en wat de mogelijkheden hiervan zijn. Dit kan je helpen bij het kiezen van de juiste bank voor een zakelijke rekening.
-
- Transacties inladen Ja
- Betalingen initiëren Ja
-
- Transacties inladen Ja
- Betalingen initiëren Ja
-
- Transacties inladen Ja
- Betalingen initiëren Nee
-
- Transacties inladen Ja
- Betalingen initiëren Nee
Bankkoppelingen via Ponto
Moneybird heeft ervoor gekozen om geen boekhoudkoppelingen via een PSD2-vergunning aan te bieden. Meer informatie hierover kun je lezen in het blog Moneybird neemt geen PSD2-vergunning voor bankkoppelingen. Om wel koppelingen met meer banken te kunnen maken, is er een koppeling met Ponto beschikbaar. Ponto is een oplossing van de Belgische Isabel Group en heeft van de Nationale bank een vergunning gekregen om banktransacties te verwerken. Via Ponto kun je met diverse Europese banken koppelen, waaronder ABN AMRO, Triodos, SNS Bank, ASN Bank en Regiobank. Een volledig overzicht van de banken vind je op beschikbare banken.
Hoe koppel je jouw zakelijke rekening aan Moneybird?
Vanuit Moneybird kun je via Tandwiel > Instellingen > Bank
een koppeling maken. De koppeling verbindt jouw zakelijke rekening met Moneybird. De transacties worden automatisch realtime of elke nacht (afhankelijk van de bank) ingelezen. Deze zijn terug te vinden op het tabblad 'Bank' en de transacties hoeven enkel nog gekoppeld te worden aan de juiste facturen.
Meer informatie over de bankkoppelingen
In de FAQ vind je antwoorden op veelgestelde vragen over de bankkoppelingen en de koppelingen via Ponto.