Moneybird in een nieuw jasje

Het is ongeveer twee weken geleden dat we het uiterlijk van Moneybird in zijn geheel vernieuwd hebben. Niet alleen onze website, maar onze hele identiteit is op de schop gegaan. Hier zijn vele uren werk aan vooraf gegaan, het verloop hiervan willen we graag met jullie delen.

Onze identiteit

We hebben met alle Moneybirders gekeken naar onze visie en uitstraling. Wij zijn vervolgens tot de conclusie gekomen dat onze huisstijl hier niet meer bij past. Samen met GoalGorilla zijn vele brainstormsessies gehouden en dat heeft ons geholpen onze nieuwe identiteit te vinden. Hierbij zijn de volgende kernwaarden naar boven gekomen:

Slim, vooruitstrevend, betrouwbaar, eenvoudig beter, plezierig, open en persoonlijk.

Het resultaat van het vaststellen van onze kernwaarden, was het besef dat het hele merk Moneybird vernieuwd moest worden. Het nieuwe uiterlijk van Moneybird omvat niet alleen een nieuw logo, maar ook een nieuw kleurenpalet, illustraties en een volledig nieuwe website. Dit alles is nu in lijn met het nieuwe Moneybird.

Moneybird logo update

Tijdens de ontwerpfase van het logo zijn de kernwaarden constant ons referentiepunt geweest. GoalGorilla heeft verschillende concepten gemaakt en we hebben met het gehele team bepaald, welke concepten het best aansloten bij ons en onze kernwaarden.

Variaties voor het nieuwe Moneybird logo

Brainstorm sessie, muur gevult met logo's

Tijdens onze brainstormsessie vulde de muur zich met variaties.

Branstorm sessie, iedereen aan het tekenen

Een interactief proces op ons eigen kantoor waar het uiteindelijke logo tot stand gekomen is.

Na een interactief proces op ons eigen kantoor zijn we uitgekomen op ons nieuwe logo. Het woordmerk is als basis gebruikt voor het beeldmerk. Vormen uit het woordmerk zijn gebruikt om de vogel te vormen, waardoor deze perfect op elkaar aansluiten.

Moneybird Logo

Kleurenpalet

Na de opfrisbeurt van het logo, zijn we verder gaan kijken. We kwamen tot de conclusie dat het huidige kleurgebruik niet meer bij de kernwaarden paste. Ze werden al snel als grauw, donker en ouderwets bestempeld. We hebben elke kleur heroverwogen en waar nodig aangepast. De kleuren zijn nu niet meer grauw en ouderwets, maar fris en helemaal van deze tijd!

Het Moneybird kleurenpalet

Update van het Moneybird kleurenpalet

Website

Na nieuwe kernwaarden, kleuren en een nieuw logo, was de website aan de beurt. We hebben onderzocht wie onze gebruikers zijn, en wie we dus moeten aanspreken aan de hand van onze kernwaarden. Na verschillende brainstormsessies hebben we de elementen bepaald die onze identiteit versterken.

Brainstorm sessie over de website elementen

Brainstormsessie over de verschillende elementen voor de website

We hebben inspiratie materiaal verzameld en aan de hand van onze eigen ingeving een invulling gegeven aan de elementen. We hadden onszelf het doel gesteld een site te bouwen die fris, vernieuwend en duidelijk moest zijn.

Website van Moneybird geprint aan de muur

Brainstormsessie over het design van de website

Om de site vervolgens aan te kleden, hebben we Timo Kuilder aan het werk gezet, hij heeft voor ons de illustraties ontworpen. De illustraties die hij ontworpen heeft pasten precies bij ons en het design van de website.

Illustraties getekend door Timo Kuilder

De nieuwe identiteit benadrukt nog meer onze kernwaarden en daar zijn we heel trots op. We willen graag iedereen bedanken die heeft geholpen bij de totstandkoming hiervan. We zijn benieuwd hoe jullie als gebruiker onze nieuwe huisstijl ervaren. Heb je vragen hierover of wil je graag feedback geven? Neem contact op via support@moneybird.nl.

Deel dit artikel op je favoriete social netwerk