Direct een e-mail versturen bij een mislukte betaling

Product update
· 05-08-2021
Wanneer een betaling mislukt is dat direct duidelijk in de software. Maar in veel gevallen wordt pas bij de eerstvolgende herinnering een nieuwe betaling geïnitieerd. Hierdoor wacht jij als gebruiker onnodig lang op je geld. Dit hebben wij opgelost met een nieuwe workflow stap: betaling mislukt.

Hoe werkt het? #

Een betaling kan mislukken doordat een automatische incasso faalt of wanneer een klant een betaling start maar deze mislukt. In de factuur workflow hebben wij nu een extra stap toegevoegd: betaling mislukt. Via een e-mail kun jij jouw klant op de hoogte stellen van de mislukte betaling. In de e-mail wordt een link toegevoegd naar de openstaande factuur en online betaalmethoden (indien van toepassing). De factuur wordt als bijlage bij de e-mail toegevoegd. Deze mail versturen we alleen wanneer de factuur in de tussentijd nog niet betaald is.

Sneller online betalen? #

In dezelfde workflow voor facturen kun je ook instellen dat je online betalingen wilt ontvangen. Heb jij dit ingesteld? Dan kan in de betaling mislukt e-mail een link worden toegevoegd waarmee de klant alsnog direct online kan betalen. Hoe je online betalen instelt lees je in onze blog: Facturen sneller betaald door QR-codes op je facturen.

Misschien vind je dit ook interessant ...

86% van onze gebruikers beveelt Moneybird aan!
Uit 675 beoordelingen scoorden we gemiddeld: 4.4 uit 5 sterren