Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

eHerkenning en de btw-aangifte in 2022

Vanaf 2022 heeft iedere ondernemer met een Besloten Vennootschap eHerkenning (niveau 3 of hoger) nodig om veilig in te loggen op het portaal Mijn Belastingdienst Zakelijk. In dat portaal is er de mogelijkheid om je btw-aangifte te doen als je dat niet doet via Moneybird of andere boekhoudsoftware.

Na 1 januari 2022 is het niet meer mogelijk om als Besloten Vennootschap in te loggen op Mijn Belastingdienst Zakelijk met een gebruikersnaam en wachtwoord. Heb je een eenmanszaak? Dan kun je blijven inloggen met Digid en heb je geen eHerkenning nodig.

Kan ik de btw-aangifte blijven doen met Moneybird zonder eHerkenning?

Ja, dat kan! Gebruik je Moneybird als volledig boekhoudpakket dan is het mogelijk om eenvoudig je btw-aangifte elektronisch in te dienen zonder eHerkenning (ook als B.V.). Om deze functionaliteit veilig te gebruiken in Moneybird verifiëren we wel de gegevens van je bedrijf.

Ik heb toch eHerkenning nodig, hoe regel ik dat?

Het kan zijn dat je eHerkenning nodig hebt om andere zaken dan de btw-aangifte in Mijn Belastingdienst Zakelijk te regelen. Je kunt eHerkenning aanvragen via deze website. Dit brengt kosten met zich mee. Er is een compensatieregeling waar je gebruik van kunt maken. Via deze regeling kun je €24,20 terugvorderen.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis