Nieuw: elektronische btw-aangifte

Het is zover! Je kunt vanuit Moneybird je btw-aangifte opsturen naar de Belastingdienst. Vanaf nu hoef je geen gegevens meer over te typen en hoef je je niet meer in te loggen bij de Belastingdienst! Met één druk op de knop verzendt Moneybird de aangifte voor je.

De afgelopen maanden hebben onze ontwikkelaars hard gewerkt aan de nieuwe functie: elektronische btw-aangifte. Je kunt de functie in je account vinden via Rapporten > Elektronische btw-aangifte. Stiekem had je het al kunnen zien staan. Maar we hebben de functie eerst zelf getest met een aantal adviseurs en gebruikers, voordat we dit met het grote publiek wilden delen.

Een aantal belangrijke punten:

  • Wil je gebruik maken van de functie? Dan moet je je KvK-nummer, btw-nummer, e-mailadres en bankrekening hebben geverifieerd (opent in nieuw tabblad). We moeten er immers zeker van zijn dat je bent wie je zegt dat je bent!
  • De functie is beschikbaar in ieder betaald pakket. We hebben hiervoor gekozen omdat we zeker moeten zijn dat je je volledige boekhouding in Moneybird bijhoudt. Dit betekent dat je uitgaande en inkomende documenten hebt toegevoegd en je banktransacties hebt verwerkt.
  • Momenteel kun je alleen gebruik maken van de aangifte als je per kwartaal of jaarlijks btw-aangifte doet. Wanneer Moneybird meer feedback heeft verzameld, gaan we kijken naar de verdere ontwikkeling van de functie.

Wil je meer weten? Lees dan het kennisbankartikel over de elektronische btw-aangifte (opent in nieuw tabblad). We zijn benieuwd wat je van de functie vindt, dus heb je opmerkingen of vragen? Vergeet dan niet ons te mailen via support@moneybird.com.

Omdat de feature momenteel alleen per kwartaal en jaarlijks beschikbaar is, kun je de feature in oktober pas gebruiken.

Verder lezen?

Misschien vind je dit ook interessant.