E-mailadres in bestaande afzenderadressen #
Om er zeker van te zijn dat je een juist e-mailadres hebt ingevuld in het afzenderadres, moet dit e-mailadres geverifieerd worden. Heb je het e-mailadres nog niet geverifieerd en wil je een factuur of offerte verzenden, dan krijg je vanaf nu bij het verzenden een melding. In deze melding staat een link. Door hierop te klikken ontvang je een e-mail op het ingevulde e-mailadres. In deze e-mail staat een knop Bevestig afzender e-mailadres. Door het klikken op deze knop, bevestig je het e-mailadres. Je kunt vervolgens direct weer verder met het versturen van je offertes en facturen. Dit hoef je natuurlijk maar eenmalig te doen per e-mailadres dat staat opgeslagen in de afzenderadressen.
Hoef je nog even geen factuur of offerte te versturen, maar wil je al wel vast je e-mailadres verifiëren? Dan ga je naar Tandwiel > Instellingen > Afzenderadressen. Je klikt op Bewerken en vervolgens op Opslaan. Je krijgt een melding dat het opslaan niet lukt omdat het e-mailadres nog niet geverifieerd is. De verificatie mail is automatisch naar je verzonden en je kunt nu het e-mailadres verifiëren door op de knop in de mail te klikken.
E-mailadres in nieuwe afzenderadressen #
Wanneer je een nieuw afzenderadres aanmaakt of een bestaand adres aanpast, is het niet direct mogelijk om het afzenderadres op te slaan. Ook nu wordt eerst een verificatiemail verstuurd naar het opgegeven adres. Na het verifiëren van dit e-mailadres, kun je het afzenderadres opslaan.
Verzenden van facturen en offertes #
Wil je meer weten hoe het verzenden van facturen en offertes vanuit Moneybird werkt, lees dan ons kennisbankartikel over e-mailvoorkeuren (opent in nieuw tabblad).