Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

Een factuurprogramma voor eenvoudig online factureren

Administratie is een onderdeel van iedere onderneming waar vaak te veel tijd of geld aan wordt besteed. Facturatie software waar vaak veel geld aan besteed moet worden en inefficiënte Word- of Excel-documenten zijn veel gebruikte manieren om de administratie in te verzorgen. Door gebruik te maken van het factuurprogramma Moneybird kun je zelf op efficiënte wijze zelf je administratie verzorgen waardoor je veel tijd en kosten kunt besparen.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Wat is het verschil tussen Moneybird en andere factuurprogramma's?

Het verschil tussen Moneybird en andere factuurprogramma's zit 'm in de focus. Moneybird is gemaakt voor de ondernemer, terwijl andere factuurprogramma's zich richten op boekhouders die de administratie voor ondernemers doen. Behalve dat de ondernemer veel geld besteedt aan een boekhouder, zijn dit vaak dure pakketten. Deze ingewikkelde software is gericht op boekhouders, en daarom vaak onbegrijpelijk voor ondernemers. Moneybird heeft de focus gelegd op de ondernemer, die in het factuurprogramma een groot deel van de administratie zelf kan doen omdat er geen administratieve kennis vereist is. Daarnaast is het mogelijk om je boekhouder toegang te geven tot het factuurprogramma, waardoor lastige zaken alsnog uitbesteed kunnen worden. Door een Moneybird-account aan te maken kun je dus niet alleen veel geld besparen op de kosten van je boekhouder, maar behoud je zelf controle over je financiën.

Veel ondernemers voeren hun administratie nog in een Office pakket zoals Word of Excel. Losse bestandjes voor iedere factuur en een overzicht waarin je de betaalstatussen noteert zorgen vaak voor onnodig veel bestandjes, waardoor je al snel het overzicht over je administratie verliest.

De voordelen van factuurprogramma Moneybird?

Moneybird neemt veel handelingen van je over, waardoor je veel kostbare tijd kunt besparen. Je facturen automatisch genummerd en een offerte kun je met een muisklik omzetten in een factuur. Bovendien hoef je niet meer een back-up van je administratiebestanden te maken omdat dit automatisch voor je gedaan wordt.

Voordelen van factuurprogramma Moneybird

Doordat Moneybird online beschikbaar is kun je overal eenvoudig facturen versturen en inzicht verkrijgen in je administratie. Daarnaast heb je met Moneybird de mogelijkheid om bonnetjes en inkoopfacturen direct vanaf je smartphone toe te voegen aan je administratie. Ben je op zoek naar een oude factuur om te controleren of deze betaald is? Met Moneybird kun je eenvoudig op klant of factuurnummer zoeken, waardoor je niet meer diverse bestandjes hoeft te openen om de juiste factuur te vinden.

Eenvoudig je boekhouding op orde?

Probeer Moneybird Gratis

Onze klanten aan het woord

Uit 663 beoordelingen scoorden we gemiddeld 4.4 uit 5 sterren

Geloof je ons niet? Bekijk het zelf op The Feedback Company!

Ideaal administratie met 2 vingers in m'n neus

Ideaal voor online administratie ik heb thuis nog maar 1 klapper en m'n boekhouder heeft altijd inzicht. Dus geen gevaar van administratie kwijt raken. Ideaal voor startende ondernemers, ik heb best snel de stap gemaakt naar een betaalde account gezien de veel bonnen die ik wilde uploaden. en de transacties die gekoppeld moesten worden.

Subliem

In een woord af !

Absolutely fantastic

I hated doing my bookkeeping, literally every time I postponed it to the very last day possible due to this. After we really needed some bookkeeping software for our company we decided to try Moneybird and I think it's truly fantastic. I've now set up automatic forwarders in my e-mail and quite a lot of the work goes automatically. I also love the invoice / quote features and the API is simple and fast. I have a few points of improvement which I've missed in setting up: - Plain text e-mail receipts render terribly, it'd be great if you rendered it somewhere and would render a screenshot of the email instead of the plain text view (I know you can click the button but it opens in a new tab and blegh...) - It'd be great if you had some official "getting started" video tutorials, the ones on YouTube didn't help me too much - Removing bank statements, I've spoken to support and understand why this feature shouldn't exist but for me it was a lot of work getting started since I didn't yet separate private and business expenses properly - Improving the "Incoming" process flow, it seems like I have to do a few unnecessary clicks going through several documents Although there are improvements; I'd still like to say that you made something which I hated into something I like keeping up to date and neat and for that I am incredibly thankful.