Ruim tien jaar geleden begon Mariëlle met strijkservice

Ondernemersverhaal
· 01-05-2018
Ruim tien jaar geleden begon Mariëlle Ziemerink met een strijkservice aan huis. Inmiddels heeft ze het strijken achter zich gelaten. Ze heeft een unieke positie in de markt, ze is namelijk fulltime bezig met naaien. Het imago van naaien is misschien een beetje stoffig. Maar dat er vraag naar is bewijst Mariëlle.

Ruim tien jaar geleden begon Mariëlle Ziemerink met een strijkservice aan huis. Inmiddels heeft ze het strijken achter zich gelaten. Ze heeft een unieke positie in de markt, ze is namelijk fulltime bezig met naaien. Het imago van naaien is misschien een beetje stoffig. Maar dat er vraag naar is bewijst Mariëlle.

Kidsatelier Oldenzaal #

Mariëlle is met haar services Kidsatelier Oldenzaal en Olska bijna elke dag bezig met naaien. “In de avonduren geef ik naailes aan kinderen. Elke avond is er een vast groepje kinderen. De groep bestaat uit vier kinderen.” Momenteel zit Mariëlle helemaal vol. Wanneer één van haar studentjes stopt kan een nieuw iemand aansluiten. Er staan al een aantal kinderen op de wachtlijst. “De kinderen vinden het hartstikke leuk. Ze kiezen zelf iets uit dat ze willen naaien, ze tekenen, knippen en naaien vervolgens zelf. Ik ondersteun en help, maar het meeste werk doen ze zelf. De kinderen naaien van alles, jurkjes, truien, t-shirts, een joggingbroek voor papa of iets voor een vriend of de juf. Het leukste vind ik wanneer de kinderen hun naaiwerk af hebben en heel trots naar huis gaan met hun nieuwe kledingstuk. En terecht!”

Fulltime naaister #

Toen Mariëlle begon was haar bedrijf gericht op strijken. Het strijken heeft ze inmiddels afgestoten om zich volledig op naaien te richten. “Ik miste het menselijke contact. Toen mijn dochter en ik in 2013 samen een grote stoffen teckel hebben genaaid vroegen mensen aan me waarom ik geen naailes gaf. Toen dacht ik, dat ga ik gewoon doen! En van het een kwam het ander.” Naast les aan kinderen geeft Mariëlle ook les aan een aantal tieners met een beperking, verzorgt ze zo nu en dan kinderfeestjes, naait ze voor naaimagazines, marktkraampjes en een aantal bedrijven, en past ze voor particulieren en bedrijven kledingstukken aan. “Om de week haal ik voor wat naaimagazines patronen en stof op, ik naai het dan precies zoals ze het willen hebben en breng het de volgende week terug voor de fotoshoot. Het is leuk om je werk terug te zien in de magazines. De marktkraampjes verkopen stof, het is voor klanten wel leuk om te zien wat je met de stof kunt doen, dus naai ik een aantal setjes voor ze.”

Moneybird #

Toen Mariëlle voor zichzelf begon tien jaar geleden, gebruikte ze al vrij snel Moneybird. Daarmee is ze één van de eerste Moneybird-gebruikers. “Ik deed mijn administratie in het begin in Excel. Dat is wel te doen met een klein aantal facturen. Maar het werd al snel te veel. Mijn man heeft wat onderzoek voor me gedaan om een goed boekhoudprogramma te vinden. Het moest vooral erg simpel zijn in gebruik. En zo kwamen we bij Moneybird uit!”

Mariëlle gebruikt Moneybird voor facturen en inkomende documenten, de automatische herinnering en de scan en herken functie. “Ik hoef maar één keer in het jaar belastingaangifte te doen. Ik zorg dat ik alles aan het eind van het jaar in orde heb en zo kan mijn boekhouder makkelijk de aangifte doen. Het is fijn dat wanneer een rekening niet betaald is, Moneybird automatisch een herinnering stuurt. Dan hoef je er zelf niet meer achteraan en het komt erg professioneel over. En ik vind het handig dat ik twee handelsnamen in één administratie van Moneybird kan invoeren!”

86% van onze gebruikers beveelt Moneybird aan!
Uit 677 beoordelingen scoorden we gemiddeld: 4.4 uit 5 sterren