Mag Moneybird cookies plaatsen? Met deze cookies kunnen wij je website bezoek analyseren en verbeteren. Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.

pim-veth

Pim Veth

Voice-over/stemacteur

Pijl volgende Pijl vorige

Pim is acteur, presentator en voice-over/stemacteur. Hij woont en werkt in Amsterdam. De laatste paar jaren richt hij zich steeds meer op zijn werk als stemacteur.

Naam
Pim Veth
Beroep
Voice-over/stemacteur
Link
pimveth.nl

“Ik vind eigenlijk dat begrijpend lezen mijn beroep is. Het is aan mij of een tekst duidelijk tot uiting komt, je moet het kunnen lezen. Wanneer een bedrijf een filmpje maakt, en dat ik dan als laatste schakel iets in mag spreken, dat vind ik mooi!” vertelt Pim.

Pim is erg tevreden met zijn werk: “In inspreekland mag ik veel doen, veel verschillende dingen. Bijvoorbeeld helemaal los gaan op een tekenfilm, heerlijk! Of dialogen, daar kun je echt in acteren. Een radiocommercial is dan weer erg op de letter en op de seconde. Maar ook dat vind ik leuk! Ik maak ook eigen geacteerde filmpjes over het inspreken (TokBek). Ik vind het vooral fijn om te werken met goed geschreven teksten. Dan zit ik in mijn eentje in de studio, met zo’n tekst. En dan denk ik, ja, hier heeft iemand echt goed zijn best gedaan. Je kan zien wanneer iets gebakken lucht is. Dat zie je overigens steeds vaker, gebakken lucht.”

Kwaliteit

“De tekst is de tekst. Het is aan mij om er wat mee te doen. Soms vragen klanten om een specifieke manier van inspreken. Maar als ik het gevoel heb dat iets anders beter werkt, dan neem ik dat ook op. Dan zeg ik: ‘Hier heb je niet om gevraagd, maar deze vind ik zelf leuker.’ Vaak wordt die ook wel gebruikt dan! Ik lever graag kwaliteit en dat beetje extra.”

“Ik denk dat iedere stemacteur daar wel bang voor is,” antwoord Pim op de vraag of stemmen modegevoelig zijn. “Wat als mijn stem nu in de mode is? Daarom wil ik ook niet één geluid maken. Je moet jezelf blijven uitvinden, niet in herhaling vallen. Ik heb bepaalde manieren van werken, waarvan ik weet dat het werkt, bijvoorbeeld iets op een bepaalde manier inspreken. Het is aan mij om dat niet altijd in te zetten. Ik probeer dingen uit, ook als het niet iets is dat ik vaak doe, dan ontstaat er iets.”

Inspreken is eigenlijk per ongeluk gegaan.

Het loopt zoals het loopt

Pim heeft een opleiding gedaan om acteur te worden: “Inspreken is eigenlijk per ongeluk gegaan. Ik mocht een keer een klus doen, de eerste die ik kreeg. En dat ging goed. Daardoor kwam ik gelijk bij bureaus binnen. Stemmenwerk is echt mijn handel geworden. Dat heeft een vlucht genomen. Ik kan me als voice-over meer onderscheiden dan als acteur. Ik ben nog wel steeds acteur en presentator, ik coach ook in het geven van presentaties en pitches. Maar het grootste gedeelte is stemwerk.”

Ongeveer achttien jaar geleden schreef Pim zich in bij de KVK. “Ik moest steeds vaker factureren, kreeg vaker losse contracten. Het was beter om voor mezelf te beginnen. Dus schreef ik me in. Dat voelde heel volwassen. Kon ik zo’n pas van de Hanos aanvragen. Opdrachten kwamen heel natuurlijk binnen. Nu nog steeds. Ik ben ook goed te vinden online, heb een professionele website en investeer in Google Adwords.”

Pim is acteur, presentator en voice-over/stemacteur. Hij woont en werkt in Amsterdam. De laatste paar jaren richt hij zich steeds meer op zijn werk als stemacteur.

Moneybird

“Sinds een jaar of zes gebruik ik Moneybird. Ik heb dat denk ik een keer ergens gehoord. Moneybird is echt wat het is. Precies wat ik wil. Ik ben overdreven druk in mijn hoofd en door Moneybird zie ik door de bomen het bos weer. Mijn accountant is ook blij met mijn Moneybird-gedrag. Ik verzamel gewoon alles in Moneybird, en zij doet de btw enzo. Dat laatste stukje wil ik gewoon niet doen.”

“Ik vind het tegenwoordig best oké om mijn boekhouding te doen. Gaandeweg gebruik ik steeds meer functies in Moneybird, dat gaat heel natuurlijk. Het is me laatst zelfs gelukt om een creditfactuur te versturen. Eigenlijk zou ik nog verder moeten. Maar dat komt nog wel! Ik ga nu ook beginnen met bonnetjes inscannen.”

Support-afdeling

“Ik had laatst een probleem ergens mee. Toen mailde ik jullie support-afdeling en kreeg ik zo’n fijn en uitgebreid antwoord. Je kon zien dat er echt de tijd voor was genomen. Dat vond ik echt fijn. Ik ben gevoelig voor service. Ik begrijp dan best dat jullie niet telefonisch bereikbaar zijn. Als dat betekent dat ik een fijn en gedetailleerd antwoord krijg, hoor je mij er niet over. Soms maak je het over de telefoon ook alleen maar onhandiger.”

Je kunt zien dat jullie support-afdeling echt de tijd neemt om te antwoorden

De volgende ondernemers gingen je voor

Start nu met het gebruik van Moneybird!

En ontdek zelf waarom 150.000 ondernemers je voorgingen.

Bij het klikken op Gratis aanmelden ga je akkoord met onze voorwaarden.

Dit formulier wordt beschermd met Google reCAPTCHA (privacy, voorwaarden).


Je land, valuta, taal en tijdzone zijn standaard ingesteld voor Nederland. Deze instellingen kun je hier wijzigen.