Wendy Marsman

Ondernemersverhaal
· 01-04-2022
Wendy werkt ongeveer twee en een halve dag per week zelfstandig als coach en richt zich hierbij op zowel kinderen als volwassenen. Daarnaast werkt ze 15 uur voor haar werkgever. We spraken met Wendy over haar werk als coach en haar ervaringen met Moneybird.

Wendy kijkt lachend in de camera

Ik begin de dag altijd met een ontbijt samen met mijn gezin. Wanneer iedereen de deur uit is begin ik met mijn werkdag. De eerste afspraken plan ik om 9 uur. Ik heb mijn praktijk aan huis en kan zo rustig opstarten. De afspraken duren gemiddeld 1 uur en ik plan er maximaal 4 op een dag. Mijn cliënten komen met hele verschillende hulpvragen. Voorbeelden van hulpvragen van mijn cliënten zijn; de grens kwijt zijn, baanverlies, schoolstress, planningsproblemen, gebrek aan zelfvertrouwen, angsten, niet weten wat ze willen, communicatie puber, relatie puber en ouder, scheidingen en alles wat daarmee te maken heeft. En dat is slechts een kleine greep uit alle hulpvragen.

Wendy helpt een client

Het komt regelmatig voor, dat mijn werk begint met een afspraak met een kind of een puber en daarna één van de ouders of beide ouders voor coaching blijven. Kinderen hebben meestal een boodschap voor de ouders. De puber die helemaal vol zit met afspraken, sport en huis- en leerwerk, vraagt bijvoorbeeld aan één van de ouders om het rustiger aan te doen. Als die ouder het rustiger aan gaat doen, heeft de puber ook ruimte om iets uit de agenda te halen.

Door Moneybird te gebruiken, bespaar ik tijd. Daardoor kan ik mij echt richten op mijn klanten.

Coachen van kinderen gaat hier anders dan volwassenen. Ik vind het belangrijk dat kinderen tijd hebben voor dat wat zij te doen hebben. Mijn doel is daarom zo min mogelijk af te spreken. We maken samen de hulpvraag heel specifiek. Daardoor komt het regelmatig voor dat kinderen met 1 afspraak al klaar zijn. Volwassenen zijn hier gemiddeld 3 keer.

Wendy lacht in de camera

In Moneybird gebruik ik vooral het tabblad facturen. Voordat ik aan mijn afspraak begin zet ik de factuur vast klaar en na de afspraak verstuur ik hem. Het werkt voor mij super simpel, ik ben er erg blij mee. Onlangs ben ik overgestapt naar het 25 euro abonnement en ga ik ook mijn banktransacties verwerken. Mijn boekhouder heeft toegang tot mijn account, zodat hij alles kan controleren.

Mijn klanten betalen meestal binnen de vervaltermijn van 14 dagen. Het komt wel eens voor dat de factuur verloopt. Ik zie dit in mijn overzicht en neem telefonisch contact op met de klant. Daarna stuur ik de herinnering ter bevestiging en deze wordt daarna eigenlijk altijd direct betaald. Door Moneybird te gebruiken, bespaar ik tijd. Daardoor kan ik mij echt richten op mijn klanten.