Yvonne van der Noll

Adviseur Yvonne lacht in de camera
Adviseur Yvonne lacht in de camera

Yvonne begon samen met een compagnon administratiebureau Twyce. In eerste instantie vanwege haar ambitie om als administrateur aan de slag te gaan. Maar dat ze juist het contact met klanten het leukst zou vinden, dat had ze niet verwacht.

Yvonne van der Noll werkte voordat ze haar eigen bedrijf begon in het bedrijfsleven als hoofd financiële administratie. In 2010 besloot ze samen met een compagnon Twyce te beginnen. “Ik wilde graag een eigen bedrijf, omdat ik mijn eigen plannen en ideeën uit wilde voeren zonder tussenschijven. Het was een gedurfde zet. Maar het heeft mijn verwachtingen meer dan waargemaakt. En dan met name juist daar waar ik het niet verwacht had. Wanneer je iets voor jezelf begint, denk je vaak aan de werkzaamheden. En die zijn ook leuk! Maar juist het persoonlijke contact met al die verschillende soorten ondernemers vind ik fijn. Ik wist niet dat het zo’n leuke dynamiek zou hebben.”

Juist het persoonlijke contact met al die verschillende ondernemers vind ik leuk.

Klanten #

Yvonne werkt voornamelijk met zzp’ers en kleine mkb’ers. “Ik voel me het prettigst bij deze doelgroep, omdat je contact hebt met de ondernemer zelf. Die vaak zijn boekhouding in het weekend of de avonduren doet. Geen tussenpersoon. Ook de diversiteit aan ondernemers is mooi. Ik werk voor onder andere een schoolfotograaf, een hoefsmid, een yoga-instructeur, ict-ers, een marketingbureau en ga zo maar door.” Voor haar klanten heeft Twyce verschillende abonnementen. “Zo’n abonnement betreft een heel jaar. Je betaalt voor het (all-in)pakket. Ondernemers hoeven zich zo geen zorgen te maken over extra kosten wanneer ze een mailtje sturen of extra hulp nodig hebben. Dat vind ik wel zo prettig, geen aanvullende facturen.”

Moneybird Expert #

Sinds 2017 staat Yvonne als Moneybird Expert op de website. “Ik zocht een boekhoudprogramma waar ondernemers zelf hun boekhouding online konden bijhouden aangezien ik er van overtuigd ben dat dit de toekomst is. Iemand uit m’n netwerk vertelde me over Moneybird. Ik was gelijk enthousiast. Ik denk dat ongeveer zeventig procent van mijn nieuwe klanten Moneybird gebruikt. Mensen willen zelf controle houden, en dat is goed, dat brengt inzicht met zich mee. Fiscale kennis zal nog wel nodig zijn. En het is fijn dat er iemand is die ontzorgt. Moneybird is een goed systeem die echt als uitgangspunt heeft dat de ondernemer zelf kan boekhouden, maar waar de accountant ook al zijn werk in kan doen!”

Inmiddels is Yvonne’s compagnon gestopt en heeft ze één medewerker in dienst. “Ik sluit niet uit dat er nog iemand bij komt, maar groot zullen we nooit worden. Juist dit persoonlijke contact vind ik belangrijk.”