19-06-2015 — Marieke Claassens

De MoneyBird teamweek

Vanuit het team werd er in de afgelopen tijd het idee geopperd om met z’n allen een weekje weg te gaan naar het buitenland. Het doel: teambuilding en tijd maken voor discussies over de toekomst van MoneyBird. Na een zoektocht naar het perfecte huisje voor het hele team, was het dan vorige week zover. We gingen met z’n allen op stap!

Als basis voor deze trip hebben we gekozen voor het wonderschone Monschau in de Eifel. Dit dorp is vooral bekend vanwege zijn karakteristieke vakwerkwoningen en idyllische ligging. Hier hadden wij een oude sportzaal tot onze beschikking die is omgebouwd naar vakantiewoning voor groepen.

Monschau
Monschau

Wat heeft deze trip ons nou opgeleverd? Niet alleen hebben we elkaar beter leren kennen, je bent immers 24/7 bij elkaar in de buurt, we hebben ook goed gediscussieerd over de toekomst van MoneyBird en onze manier van werken.

Het tijdelijke kantoor van MoneyBird
Het tijdelijke kantoor van MoneyBird

Om optimaal met elkaar te kunnen samenwerken, is het af en toe nodig om een stapje terug te nemen en te kijken of onze processen nog wel in orde zijn. Verschillende onderwerpen zijn langs gekomen in de discussies. Hoe kunnen wij onze gebruikers nog beter van dienst zijn? Waar willen we met z’n allen naartoe gaan werken nu de nieuwe versie van MoneyBird stap voor stap wordt uitgerold? Ook hebben we met alle ontwikkelaars gekeken naar manieren om ons werkproces verder te optimaliseren en beter aan te kunnen sluiten bij de behoefte van onze gebruikers.

Uit deze discussies zijn een aantal richtlijnen ontstaan waar wij met z’n allen achter staan. Dit stelt ons in staat om duidelijke keuzes te maken over onze werkwijze en de ontwikkeling van MoneyBird.

Daarnaast hebben we natuurlijk een hele gezellige tijd gehad. We hebben genoten van de sfeer, het lekkere eten en de vele spelletjes die ’s avonds werden gespeeld.

Ook in de keuken wordt hard gewerkt
Ook in de keuken wordt hard gewerkt

Nu terug in Nederland kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde trip. Wij hopen dit in de toekomst weer te kunnen herhalen. Wil je zelf ook deel uitmaken van ons team? Bekijk dan de vacatures op onze vacaturepagina.

De afsluitende barbecue op het dakterras
De afsluitende barbecue op het dakterras

Laat een reactie achter »


03-06-2015 — Edwin Vlieg

Oprichters MoneyBird winnen Van den Kroonenberg-prijs

De oprichters van MoneyBird hebben op 2 juni de Van den Kroonenberg-prijs in ontvangst mogen nemen. De prijs is een eerbetoon aan de vroegere rector magnificus van de Universiteit Twente en wordt jaarlijks uitgereikt aan ondernemers die een duidelijke binding met de universiteit hebben en een voorbeeld zijn voor ondernemerschap. Het is daarom een grote eer dat de commissie deze prijs toegekend heeft aan Joost Diepenmaat, Berend van Bruijnsvoort en Edwin Vlieg.

Van den Kroonenberg

In de periode dat prof.dr.ir. H.H. van den Kroonenberg Rector Magnificus van de Universiteit Twente was, heeft hij zich ingezet om nieuw ondernemerschap vanuit de universiteit te stimuleren. Universiteiten waren in het verleden voornamelijk gericht op onderzoek, daarom was zijn visie voor een ondernemende universiteit niet onomstreden in de jaren 80. Nu is ondernemerschap een belangrijk onderdeel van de kernwaarden van de Universiteit Twente.

De jaarlijkse prijs is een eerbetoon aan Van den Kroonenberg en is eerder uitgereikt aan een reeks indrukwekkende ondernemingen. We zijn vereerd dat MoneyBird aan deze lijst toegevoegd mag worden!

Vlnr: Edwin Vlieg, Mohana van den Kroonenberg, mevrouw Van den Kroonenberg, Joost Diepenmaat
Vlnr: Edwin Vlieg, Mohana van den Kroonenberg, mevrouw Van den Kroonenberg, Joost Diepenmaat

Laat een reactie achter »


15-05-2015 — Joost Diepenmaat

Vacature: Support- en Customerspecialist

MoneyBird groeit harder dan ooit en daarom willen we ons supportteam verder uitbreiden met een Support- en Customerspecialist. In deze functie ben je niet alleen verantwoordelijk voor het beantwoorden van vragen van klanten over MoneyBird, maar speel je ook een pro-actieve rol bij het enthousiasmeren van potentiële klanten om MoneyBird te gaan gebruiken.

  • Je beleeft er veel plezier aan om klanten op een actieve manier wegwijs te maken in MoneyBird. Daarbij kun je ze op een eenvoudige manier antwoord geven over vragen die ze hebben.
  • Je hebt feeling met techniek en kunt goed met online tools overweg. De vragen die je krijgt, kun je daarom goed vertalen naar een oplossing in MoneyBird.
  • Je hebt affiniteit met cijfertjes en kennis van een administratie/boekhouding. Termen als “journaalposten”, “balans” en “Auditfile” zijn je niet vreemd.
  • Je wilt er alles aan doen om een klant tevreden te maken tijdens de gehele customer journey. Daarom communiceer je pro-actief met behulp van tools zoals Intercom.io met de (potentiële) klanten.
  • Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau en ervaring in het geven van klantondersteuning.

Interesse in deze vacature?

Voor een algemene indruk van ons bedrijf en de voorzieningen die we je bieden (zoals MacBook van de zaak, zit-sta bureau en gratis lunch) verwijzen we je graag naar de vacaturepagina en onze teampagina.

Ben jij de beste Support- en Customerspecialist (m/v) en ben je minimaal 4 dagen per week beschikbaar? Solliciteer dan via deze pagina! Deze functie is zowel bij ons op kantoor in Enschede als op afstand vanuit huis te vervullen.

We zijn niet op zoek naar freelancers & acquisitie naar aanleiding van vacatures wordt niet gewaardeerd.

Laat een reactie achter »


11-05-2015 — Joost Diepenmaat

Gezocht: Interaction designer

Update: Deze vacature is inmiddels vervuld door Tim die bij ons komt werken!

MoneyBird groeit snel! We zijn daarom op zoek naar een full-time Interaction Designer die samen met ons MoneyBird naar het hoogste niveau weet te tillen. Dagelijks vertrouwen tienduizenden ondernemers erop dat ze makkelijk hun administratie kunnen voeren, daarom staat gebruiksvriendelijkheid en eenvoud centraal.

Als Interaction Designer werk je samen in ons team aan het uitwerken van nieuwe concepten van de MoneyBird SaaS applicatie (web, tablet en smartphone).
Je inspireert je collega’s met interactieve prototypes en experimenteert continu om de beste gebruikerservaring te realiseren. Daarvoor gebruiken we onder andere Balsamiq, Sketch en Framer Studio.

Je hebt niet alleen ideeën om MoneyBird continu te verbeteren, maar je bent ook in staat deze ideeën zelfstandig uit te werken. Daarom ben je goed in het schrijven van teksten en ben je thuis in HTML, CSS en JS. Wij gebruiken voor de frontend SASS en Coffeescript. Ervaring hiermee is absoluut een pre!

Gedurende het proces weet je jouw collega’s te overtuigen van nieuwe concepten en ben je niet bang een onderbouwde discussie over optimale interactie aan te gaan. Ervaring met financiële administraties / boekhouding (bijvoorbeeld als zelfstandige) is hierbij een pre.

Bekijk onze blogpost over het nieuwe MoneyBird om een beeld te krijgen van je mogelijke werkzaamheden.

Interesse in deze vacature?

Voor een algemene indruk van ons bedrijf en de voorzieningen die we je bieden (zoals MacBook van de zaak, zit-sta bureau en gratis lunch) verwijzen we je graag naar de vacaturepagina en onze teampagina. We komen graag met je in contact om verder te praten over de toekomst! Solliciteer dan via deze pagina! Deze functie is zowel bij ons op kantoor in Enschede als op afstand vanuit huis te vervullen.

We zijn niet op zoek naar freelancers & acquisitie naar aanleiding van vacatures wordt niet gewaardeerd.

Laat een reactie achter »


01-04-2015 — Edwin Vlieg

Nieuw: de MoneyBird brievenbus

Als ondernemer zul je dit herkennen: je wilt graag zoveel mogelijk digitaal werken, maar een deel van je facturen ontvang je nog steeds per post. Bij MoneyBird proberen we de wereld te verbeteren door het elektronisch versturen van facturen steeds eenvoudiger te maken. Omdat we niet de hele wereld kunnen veranderen, hebben we besloten om het ontvangen van papieren facturen voor ondernemers nog verder te vereenvoudigen. De oplossing voor dit probleem is: De MoneyBird Brievenbus.

Snelle verwerking in je administratie

Het is verstandig om een factuur direct na ontvangst te verwerken in je administratie. Dit voorkomt dat de factuur kwijt raakt, je controleert meteen of de bedragen op de factuur kloppen én je kunt de betaling van de factuur gelijk inplannen. Om een papieren factuur in je administratie te krijgen, moet je deze eerst inscannen. Inscannen kost tijd, daarom belanden de papieren facturen op een stapeltje en duurt het lang voordat ze in de digitale administratie zitten.

Inscannen via de MoneyBird brievenbus

Om ondernemers gelijk hun facturen te laten digitaliseren, introduceren we een brievenbus met ingebouwde scanner. Deze speciale MoneyBird brievenbus kun je naast je voordeur plaatsen. De postbode gooit de brieven in de brievenbus; tegelijkertijd maakt de brievenbus een scan van alle brieven. Elke brief wordt automatisch toegevoegd aan je administratie in MoneyBird, waarna je de facturen snel kunt verwerken.

MoneyBird Brievenbus
MoneyBird Brievenbus

De brievenbus werkt volledig draadloos en met zonnepanelen, het is dus niet nodig om extra kabels te leggen. Na het plaatsen van de brievenbus kun je met een paar eenvoudige stappen via de Wifi van je huis de koppeling maken met je MoneyBird account.

De scanner in de brievenbus is speciaal voor MoneyBird ontwikkeld. Zo is de brievenbus bestand tegen spatwater. Aan de hand van de dikte en het gewicht van de envelop wordt berekend hoeveel vellen er in de envelop zitten, zodat bij het scannen van de envelop vervolgens bepaald kan worden wat er op ieder vel staat.

Voor het scannen wordt de gepatenteerde dubbele reflectie methodiek gebruikt. Dit houdt in dat straling met verschillende frequenties twee keer door de envelop gestuurd wordt. Met behulp van de brekingsindex van de spiegel die voor de reflectie wordt gebruikt, en de tijd die de straling er over doet om bij de lichtsensor terug te komen, wordt het getal van Oscines bepaald. Aan de hand van dit getal kan met een formule berekend worden hoeveel pagina’s er op dat punt bedrukt zijn en welke pagina’s dat zijn. De envelop wordt zo in enkele seconden doorgelicht en als bekend is welke pagina’s waar bedrukt zijn, kan bepaald worden wat er op de pagina’s staat.

Post ontvangen

Zodra je nieuwe brieven ontvangt, krijg je een push bericht op je telefoon. Je kunt de brieven gelijk bekijken in je MoneyBird account en de facturen verwerken in je administratie.

Brief wordt direct verwerkt
Brief wordt direct verwerkt
Push bericht op iPhone
Push bericht op iPhone

Bestellen?

De afgelopen maanden hebben we in Enschede een aantal proefopstellingen gehad met de brievenbus. De eerst reacties zijn zeer positief. Vanaf begin april zullen we meer brievenbussen gaan leveren aan geïnteresseerde ondernemers.

Gebruik dit formulier om de MoneyBird brievenbus te bestellen. De kosten van de brievenbusscanner zijn €104,- per brievenbus.

We onderzoeken op dit moment de mogelijkheden om de scanner ook geschikt te maken voor bestaande brievenbussen. Via onze weblog houden we je op de hoogte!

Laat een reactie achter »


31-03-2015 — Edwin Vlieg

Het nieuwe MoneyBird: de voortgang

Eind 2014 hebben we je voor het eerst kennis laten maken met het nieuwe MoneyBird. We wilden jullie graag de toekomst van MoneyBird laten zien, maar wisten ook dat we nog veel werk moesten verzetten voor een definitieve lancering.

Graag vertellen we je wat het MoneyBird team de afgelopen maanden gedaan heeft en waar we nu staan met de lancering van het nieuwe MoneyBird!

Ontwikkelingen in de afgelopen maanden

De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan de volgende aspecten in het nieuwe MoneyBird:

  1. Ruim 1.600 gebruikers hebben via een demo administratie het nieuwe MoneyBird getest. Dit leverde veel waardevolle feedback op, deze feedback hebben we zoveel mogelijk verwerkt om de nieuwe versie nog beter te maken.
  2. Het onderdeel “offertes” is opgebouwd door Elian, Joost en Yvonne. Dit zit in de afrondende fase en gaan we binnenkort beschikbaar maken in de demo administraties zodat we hierover ook feedback kunnen verzamelen.
  3. We hebben grote stappen gemaakt in de server architectuur van het nieuwe MoneyBird. Hierdoor hebben we nu een stabiel en schaalbaar platform waarop we alle gebruikers straks kunnen verwelkomen. Don en Berend hebben hier veel tijd in gestoken.
  4. We willen zo snel mogelijk een mobiele versie aanbieden voor het nieuwe MoneyBird. Marieke heeft veel werk verzet om de basis hiervoor op te zetten.
  5. Deze week zullen de facturen voor MoneyBird abonnementen voor het eerst verstuurd worden vanuit het nieuwe MoneyBird. Hiervoor moesten we de grootste administratie in MoneyBird omzetten en konden we nog veel kleine optimalisaties doorvoeren. Ivo, Berend en Edwin hebben hier veel werk voor verzet.

Al met al hebben we als team veel meters weten te maken de afgelopen maanden. Er is aan 2554 bestanden gewerkt, totaal zijn er 22822 regels broncode toegevoegd en 6629 regels verwijderd.

De komende maanden

Veel ondernemers vertrouwen voor hun dagelijkse activiteiten op MoneyBird. Het nieuwe MoneyBird moet dezelfde stabiliteit en functionaliteit bieden als je nu gewend bent. Elke dag komen we dichterbij een lancering, maar er moeten nog een paar belangrijke stappen gemaakt worden.

We begrijpen dat je staat te springen om het nieuwe MoneyBird te gaan gebruiken, maar vragen nog even je geduld. In de komende maanden gaan we langzaam gebruikers uitnodigen om met hun lopende administratie over te stappen naar het nieuwe MoneyBird. We hopen op die manier iedereen zo snel mogelijk gebruik te kunnen laten maken van het nieuwe MoneyBird!

Laat een reactie achter »


19-03-2015 — Susan Kamies

Facturen worden netjes op tijd betaald met MoneyBird

Afgelopen week viel ons het persbericht van OpenCompanies op. Hierin stellen ze:

“slechts 14% van de kleine ondernemers altijd op tijd wordt betaald”

Dit percentage zou best zo laag kunnen zijn, want áltijd op tijd betaald worden klinkt redelijk onmogelijk. Al snel volgde een reactie van Karen Romme. Zij plaatste het persbericht in haar rubriek “Het WC-Eendje” en vroeg zich af:

“Dat VEEL zzp’ers VAAK 90 dagen op hun geld moeten wachten is dus kul?”

Wij, van MoneyBird, zijn naar aanleiding van deze artikelen nieuwsgierig geworden of de bevindingen ook opgaan voor onze gebruikers. Onze 90.000 gebruikers hebben sinds 2008 bijna 4 miljoen facturen verzonden. Een mooie hoeveelheid informatie om eens nader te bestuderen.

Resultaten

Uit analyse van de ruim 2,6 miljoen facturen die sinds april 2013 verzonden zijn bleek dat van de verzonden facturen maar liefst 85% is betaald. Van deze facturen kunnen we dus meer vertellen over de betaaltermijn.

Hoe snel worden facturen betaald?

De betaalde facturen worden helaas niet allemaal netjes op tijd betaald, 55% van de facturen is binnen de betaaltermijn als betaald geregistreerd.
Indien je klanten te laat betalen dan doen ze dat in de meeste gevallen 10 dagen te laat. Een enkele herinnering lijkt dan ook genoeg voor de meeste mensen om alsnog te betalen. Dit is gelukkig makkelijk te doen via MoneyBird.

Procentuele verdeling betaaltermijnen
Procentuele verdeling betaaltermijnen

De facturen die wel open blijven staan resulteren in een gemiddelde debiteurenstand van 2.600 euro per ondernemer. Gelukkig heel wat lager dan de genoemde 35.000 euro door OpenCompanies.
Niet alleen wordt een groot aantal facturen wel netjes op tijd betaald, dit gebeurt al sinds het begin van MoneyBird. De mediaan van betaaltermijn ligt sinds die tijd rond de 15 dagen.

Nog sneller betaald worden?

MoneyBird gebruikers worden dus redelijk snel betaald. Wil je toch sneller betaald worden? Bied dan je klanten aan via iDEAL te betalen. Op basis van onze data de snelste betaalmethode:

(Gemiddelde) Tijd tot betaling per betaalmethode
(Gemiddelde) Tijd tot betaling per betaalmethode

Het lijkt erop dat onze gebruikers in het algemeen goed op tijd betaald krijgen. Als er wel eens te laat betaald wordt, hoeven ze vaak niet langer dan 10 dagen op hun betaling te wachten. Ook het openstaande bedrag per ondernemer is heel wat lager dan de schatting van OpenCompanies. We durven niet te zeggen of het onderzoek van OpenCompanies kul is, maar het lijkt gelukkig niet representatief te zijn voor onze gebruikers.

Gebruikte dataset

De dataset die is gebruikt voor de analyse bevat alleen anonieme gegevens. Er is geen enkele mogelijkheid dit te herleiden naar specifieke gebruikers.
Voor de analyses is gekeken naar de betaaltermijn en de vooraf gestelde vervaltermijn van de facturen. Om aan te sluiten bij het oorspronkelijke artikel is data vanaf april 2013 geanalyseerd, dus na de invoering van de Wet Betalingstermijnen.
Binnen MoneyBird hebben gebruikers de mogelijkheid zelf de betaaldatum te registreren of bankmutaties in te lezen waarbij de betaaldatum gematched zal worden aan de betreffende factuur. De handmatige registratie kan slordigheden bevatten omdat het afhankelijk is van de nauwkeurigheid van de gebruiker.

Laat een reactie achter »


13-03-2015 — Joost Diepenmaat

Dé ideale werkomgeving voor een engineer

In de afgelopen jaren zijn we uitgegroeid tot een voltallig team. Om dagelijks met veel energie aan MoneyBird te kunnen werken hebben we ons regelmatig afgevraagd hoe we onze werkplek zo aangenaam mogelijk kunnen maken. We hebben veel geëxperimenteerd met onze werkomgeving en geven je daarom graag een kijkje achter de schermen.

Concentratie om lekker te kunnen werken

Het komt regelmatig voor dat bezoekers ons kantoor binnenlopen en zich afvragen waarom het zo stil is. Een rustig kantoor is wat ons betreft de basis voor een goede werkomgeving. Wil je als engineer productief zijn tijdens het bouwen van software? Dan is het essentieel om je goed te kunnen concentreren. Rondom de werkplekken heerst daarom een bibliotheekstilte.

We zijn stil of praten zachtjes, maar storen elkaar zo min mogelijk. Voor interne team communicatie gebruiken we Slack, daarop hebben we verschillende kanalen waaronder Tech, DevOps, Demo, Support en de Huiskamer. Wil je toch uitgebreider overleggen met één of meerdere collega’s? Dan ga je naar één van de meeting ruimtes.

Meetingruimte MoneyBird HQ
Meetingruimte MoneyBird HQ

Saai? Zeker niet, een praatje maken kan aan de bar en tijdens de gezamenlijke lunch kletsen we uitgebreid bij!

Tools waarmee je overal kunt werken

Iedere MoneyBirder gebruikt zijn eigen favoriete tools om mee te werken op z’n MacBook Pro. Dit zijn de Apps en Cloud services die we dagelijks gebruiken:

  • Voor het organiseren van taken gebruiken we Trello.
  • Heb je een lang lopende discussie over een onderwerp, dan gebruiken we Basecamp.
  • E-mail en agenda gaan via Google Apps.
  • 1Password om al je wachtwoorden bij te houden en waar nodig te delen in het team.
  • Voor support gebruiken we Sirportly en we experimenteren op dit moment met Intercom.io
  • Sourcecode hosten we op Github, daarnaast is Tower populair.
  • SublimeText is voor veel developers de code editor.
  • Waar we voorheen Adobe Creative Cloud gebruikten zijn we tegenwoordig overgestapt op Sketch en FramerJS. Daarnaast gebruiken we ook Balsamiq voor het snelle prototyping.
  • Dropbox wordt gebruikt om bestanden te delen.
  • Voor het bijhouden van verlofaanvragen gebruiken we VerlofApp en loonstroken zijn beschikbaar via NMBRS.
Een team conversatie op Slack
Een team conversatie op Slack

Een werkplek die je fit houdt

Wanneer je een dag gewerkt hebt wil je ook fit naar huis kunnen gaan. Een groot gedeelte van de dag zitten we, en daarom hebben we geïnvesteerd in Axia Smart Chair bureaustoelen die optimale ondersteuning bieden voor nek, rug en armen. Naast de perfecte zit geeft deze stoel je een melding geeft zodra je een verkeerde zithouding aanneemt.

Toch blijft zitten ongezond, daarom staan we ook regelmatig achter ons bureau te werken. Alle werkplekken hebben elektrisch in hoogte verstelbare bureau’s.

Vrijheid om je taken te kiezen

Bij MoneyBird lopen geen managers rond die bepalen wat je moet doen, en dat houden we voorlopig graag zo. Iedereen gebruikt z’n gezond verstand en kan uit de sprint die we samen inplannen zijn taken kiezen.

Met enige regelmaat werken MoneyBirders vanuit huis, maar we hebben nog geen fulltime engineers die remote werken.
Tot op heden is er niet de noodzaak geweest om de volledige overstap naar remote werken te maken, maar woon je niet in de buurt van Enschede en wil je toch ons team komen versterken? We staan er voor open.

Laat een reactie achter »


05-03-2015 — Elsbeth Ellenkamp

MoneyBird Preview: Zelf bepalen welke gegevens er op je facturen komen te staan

De facturen die je in MoneyBird kunt maken, voldoen uiteraard aan de voorschriften van de Belastingdienst. In bepaalde branches kun je ook te maken krijgen met aanvullende eisen, bijvoorbeeld een zorgverlener die de geboortedatum van de cliënt op de factuur moet vermelden of een registratienummer van een branchevereniging dat op de factuur vermeld moet worden. In het nieuwe MoneyBird kun je met behulp van extra velden er voor zorgen dat deze extra gegevens automatisch op je facturen komen te staan.

Extra gegevens die met je bedrijf te maken hebben

Via InstellingenAfzenderadressen kun je de gegevens van je bedrijf opslaan. Je kunt extra velden aanmaken om extra gegevens op te kunnen slaan en deze op je facturen te kunnen zetten. Naast bijvoorbeeld een registratienummer, kan dit ook voor een extra telefoonnummer of je website.

Extra gegevens van je klanten

Via het tabblad Contacten kun je de gegevens van je klanten opslaan. Hier kun je ook extra velden toevoegen om extra gegevens op te kunnen slaan. Denk bijvoorbeeld aan de geboortedatum van de klant of het kenteken van de auto van de klant.

Extra gegevens direct op de factuur

Tijdens het maken van een factuur is het ook mogelijk om extra velden toe te voegen met informatie die betrekking heeft op die factuur. Dit kan onder andere een ordernummer of een extra referentie zijn

Beheren van de extra velden

Via InstellingenExtra velden kun je de extra velden beheren. Een van de mogelijkheden is dat je vertalingen kunt toevoegen aan de extra velden. Als je een factuur in het Engels maakt, moet er natuurlijk bijvoorbeeld Date of birth komen te staan in plaats van Geboortedatum.

Extra velden vertalen
Extra velden vertalen

Met het instellen van extra velden kun je er voor zorgen dat je facturen altijd alle gegevens bevatten die je moet vermelden. Je hoeft er niet telkens aan te denken om gegevens handmatig te vermelden. Zo voorkom je fouten en kun je nog efficiënter je facturen maken en verzenden.

Laat een reactie achter »


21-02-2015 — Joost Diepenmaat

Gezocht: Software Engineer

Vanwege de groei en onze ambitieuze toekomstplannen zoeken we wederom een Software Engineer die het MoneyBird team komt versterken. MoneyBird is ontwikkeld in Ruby on Rails en wordt dagelijks door tienduizenden ondernemers gebruikt om op de eenvoudigst mogelijke manier de administratie te doen.

Als Software Engineer bij MoneyBird heb je een leergierige houding, je wilt jezelf iedere dag verbeteren en durft je daarom in een complex probleem vast te bijten. Uiteindelijk kom je zelfstandig tot de beste oplossing.

Op dit moment zijn we druk met de laatste loodjes om live te gaan met de nieuwe versie van MoneyBird. Na de live-gang gaan we verder bouwen aan allerlei uitdagende features die een ware vernieuwing zijn in onze industrie.

Gezocht: Software Engineer
Gezocht: Software Engineer

Naast onze Ruby on Rails stack gebruiken we de laatste technieken zoals CoffeeScript, Rspec, Postgresql, Elasticsearch. Ervaring met deze technieken is een pré.

Om je een indruk te geven van de skills van onze engineers en werkzaamheden kun je enkele artikelen lezen op ons engineering blog.

Interesse in deze vacature?

Voor een algemene indruk van ons bedrijf en de voorzieningen die we je bieden (zoals MacBook van de zaak, zit-sta bureau en gratis lunch) verwijzen we je graag naar de vacaturepagina en onze teampagina. Interesse? Solliciteer dan via deze pagina! Deze functie is zowel bij ons op kantoor in Enschede als op afstand vanuit huis te vervullen.

We zijn niet op zoek naar freelancers & acquisitie naar aanleiding van vacatures wordt niet gewaardeerd.

Laat een reactie achter »