Het marketing-team

Doelstelling
Ons marketing-team heeft als doelstelling zo veel mogelijk ondernemers én Moneybird-gebruikers verder te helpen. Dat doen ze door relevante informatie te publiceren en te delen. In de vorm van artikelen, nieuwsbrief, blogs, livesessies, video's of een ebook
Natuurlijk moet er ook het een en ander gemeten worden. Daar kom het performance team om de hoek kijken.
SEO, social media, merkstrategie, radio, HR marketing, PR, feature adoptie en marketingstrategie zijn een aantal andere vlakken die het marketing-team bezig houdt.



Werkwijze
Het marketing-team werkt aan de hand van het See, Think, Do, Care model. Op deze manier bepalen ze wat nodig is in de verschillende fases van de customer journey. Ze hebben een aantal verschillende doelgroepen zoals beginnende ondernemers, Moneybird-gebruikers en adviseurs. Voor iedere doelgroep is een andere aanpak vereist.
Binnen het team zijn een aantal deelgebieden: SEO, performance en content. De teams werken aan gezamenlijke en eigen doelstellingen.
Teamleden
Maar wat doet het team nu echt?
-
Campagne: Op weg naar een financieel gezond bedrijf #
Veel ondernemers maken zich zorgen over geld. Deze campagne vertelt ondernemers over financiële gezondheid. De campagne bestaat uit verschillende middelen. Een radio-boodschap, een e-book, verschillende soorten artikelen, meerdere livesessies met specifieke topics (uurtarief en pensioen), nieuwsbrieven, een landingspagina, social media-berichten, google ads, enzovoort.
-
Moneybird zet zichzelf op de kaart! #
We hebben een primeur: Moneybird kan vanaf nu betaalrekeningen- en betaalpassen uitreiken aan gebruikers. Deze functies zijn volledig geïntegreerd in Moneybird. Wij zijn het allereerste boekhoudpakket in Nederland die een bankrekening integreert in een boekhoudpakket. De lancering (opent in nieuw tabblad) deden we live in samenwerking met Adyen (opent in nieuw tabblad) en er komen nog meer marketing-uitingen aan!
-
De sprong in het diepe, Moneybird op de radio! #
Bij Moneybird werd er al een paar jaar over gesproken: radioreclame, doen of niet? Het was eens in de zoveel tijd een terugkerend onderwerp op onze marketingagenda. En nu is het zover; de eerste radiocommercial van Moneybird is te horen bij de NPO. Waarom doen we dit? Hoe was de weg er naar toe?