Liesbeth en Loes kijken elkaar aan tijdens livesessie met camera die draait op de voorgrond

Het marketing-team

Ellen kijkt lachend naar collega buiten beeld tijdens kennissessie

Doelstelling

Ons marketing-team heeft als doelstelling zo veel mogelijk ondernemers én Moneybird-gebruikers verder te helpen. Dat doen ze door relevante informatie te publiceren en te delen. In de vorm van artikelen, nieuwsbrief, blogs, livesessies, video's of een ebook

Natuurlijk moet er ook het een en ander gemeten worden. Daar kom het performance team om de hoek kijken.

SEO, social media, merkstrategie, radio, HR marketing, PR, feature adoptie en marketingstrategie zijn een aantal andere vlakken die het marketing-team bezig houdt.

Yvet schrijft op het whiteboard tijdens een meeting

Werkwijze

Het marketing-team werkt aan de hand van het See, Think, Do, Care model. Op deze manier bepalen ze wat nodig is in de verschillende fases van de customer journey. Ze hebben een aantal verschillende doelgroepen zoals beginnende ondernemers, Moneybird-gebruikers en adviseurs. Voor iedere doelgroep is een andere aanpak vereist.

Binnen het team zijn een aantal deelgebieden: SEO, performance en content. De teams werken aan gezamenlijke en eigen doelstellingen.

Marketeers bij Moneybird

Maar wat doet het team nu echt?